Peticija: Zaustavite religijsku segregaciju u vrtićima Sarajeva

Dragi prijatelji i poznanici,

Kao što svi znamo, Bosna i Hercegovina je svojim najvišim pravnim aktima definirana kao sekularna zemlja. To znači da je vjera odvojena od države.

Javna ustanova (JU) “Djeca Sarajeva” je početkom januara 2008. provela “tihu anketu” među nekim roditeljima o tome žele li da njihova djeca uče vjeronauk u ovoj predškolskoj ustanovi. JU “Djeca Sarajeva” uključuje 24 vrtića u Kantonu Sarajevo koje pohađa preko 2,000 djece. Javna ustanova se finansira uplatama roditelja (140 KM mjesečno), sufinansirana je od Kantona Sarajevo (od poreskih obveznika tj. sviju nas), i iz ostalih prihoda (izdavanja poslovnog prostora) i donacija.

Pomenutom anketom (usmenom ili pismenom) JU je anketirala samo roditelje islamske vjeroispovjesti. Anketom je do sada prikupljeno 400 glasova roditelja koji su za uvođenje vjeronauka u ovu predškolsku ustanovu. Anketiranje se provodi i dalje.

Kao roditelj dvoje djece koja idu u vrtić, imam obavezu da se borim za njihova prava, uključujući i pravo izbora, kao i pravo da se i moje mišljenje uvaži. Tako molim i Vas, ako ste PROTIV uvođenja vjeronauka bilo koje konfesije u vrtiće, da stavite svoje ime na peticiju. Cilj nam je da sakupimo što više glasova i pokažemo da su sva NAŠA DJECA ISTA i da je vjera privatna stvar koja se uči u vjerskim, a ne u javnim ustanovama. Novac od Vaših poreza i novac kojim plaćate vrtić u svakom slučaju bi trebao biti dovoljno dobar razlog da se Vaše mišljenje uvaži i da se budžetska sredstva ne koriste za finansiranje vjaronauka.

Ja ne želim da svom trogodišnjem Svenu, koji je zaljubljen u Esmu, objašnjavam zašto odjednom moraju sjediti u odvojenim prostorijama. Niko nema pravo da ih odvaja!

Ova akcija je usmjerena ka svim roditeljima, svim Sarajlijama i svim Bosancima i Hercegovcima. Molim vas, ako ste PROTIV VJERONAUKA U VRTIĆIMA SARAJEVA, AKO STE PROTIV RELIGIJSKE SEGREGACIJE KOJA SE VRŠI NAD DJECOM - otvorite original peticiju na web stranici http://www.petitiononline.com/71000Sa/petition.html gdje je možete potpisati i vidjeti koliko puta je do sada potpisana, kao i imena potpisnika.

49 komentara do sada

  1. Emir Saric, Abu Dhabi,22 Juni 2007, Saturday, 2. February 2008, u 04:50 CET

    Tako je to, kada nas, nazalost, vode fasisticke stranke na vlasti.

  2. Azra Jajatović, Saturday, 2. February 2008, u 16:46 CET

    Nisam ni bila dovoljno svjesna koliko sam sretna sto sam se u Sarajevu rodila 1946., pa u razredu sjedila sa: Eminom Bektasevic, Slobodankom Kapetanovic,
    Sabrijom Hrkovic, Svjetlanom Bibanovic, Mirjanom Papic, Ernom Atijas, Ajsom Abidovic, Verom Prnjatovic, Predragom Banicem, Davorinom Pelegrini, Tanjom Lisac,
    Enverom Hadziomerspahicem, Marijom Mateljan, Azrom Bijedic, Rodoljubom Marjanovicem, Tanjom Ciprom, Hanom Kabiljo, Mirsadom Loncarevicem, Enisom Travljaninom, Goranom Coricem, Marijanom Causevic, Aminom Halvo, Mukeremom Ponjavic, Borkom Milicevic, Ljiljanom Zarac, Serifom Beslicem, Rusmirom Camo, Muharemom Skopljakom, Draganom Kezunovicem, Seadom Piticem, Irfanom Calo, Miroslavom Vlaskalic…Jadna nasa djeca, kakvo im samo bogatstvo uskracujemo trpajuci ih u torove!
    Vasa Azra Jajatovic

  3. Jaki Finci, Monday, 4. February 2008, u 15:49 CET

    Dragi moji,
    Potpisao sam predlozenu Peticiju, jer je neshvatljivo da je segregacija zahvatila i predskolske ustanove. Posto sam, nazalost pravnik, moram podsjetiti da je Bosna i Hercegovina potpisala “Temeljni ugovor sa Svetom Stolicom” u kome pise, u clanu 16. sljedece:
    1. Bosna i Hercegovina u svjetlu nacela o slobodi vjere, priznaje temeljno pravo roditelja na vjerski odgoj djece te u sklopu skolskog plana i programa i, u skladu sa voljom roditelja ili skrbnika, nastavu katolickog vjeronauka u svim javnim osnovnim i srednjim skolama i predskolskim ustanovama, kao obveznog skolskoga predmeta za sve koji ga izaberu, pod istim uvjetima kao za sve druge obvezne predmete.
    Isto tako imamo i “Osnovni Ugovor izmedju Srpske pravoslavne crkve i Bosne i Hercegovine” koji u clanu 17. kaze:
    1. U duhu nacela o slobodi vjere, Bosna i Hercegovina priznaje osnovno pravo roditelja na vjersko vaspitanje djece, te u sklopu nastavnog plana i programa i u skladu sa voljom roditelja ili staratelja zajamcuje nastavu vjeronauke u svim predskolskim ustanovama, osnovnim i srednjim skolama, kao redovnog skolskog predmeta, pod istim uslovima pod kojima se izvodi i nastava svih obaveznih skolskih predmeta.
    Nazalost, to je nasa Parlamentarna skupstina, istina nakon dugo natezanja, usvojila i onda nas postupak sarajevevske Javne ustanove ne treba cuditi, jer Islamska zajednica takav sporazum jos nije potpisala.
    Sta reci za nas koji nismo pod tim trorogim sesirom, ili imamo djecu i unucad na koju smo ponosni sto su iz mjesovitih brakova tesko mi je opisati, a nema potrebe da vas uvjeravam koliko smo protiv toga - mada za sada nemocni.
    Prije nego sto pocnete pljuvati po ovim cinjenicama, provjerite u vasim novim domovinama, vi koji zivite u “demokratskom svijetu”, kako je ta oblast regulisana u vasim zemljama. Vjerujem da ce se mnogi iznenaditi, jer ipak nisu crkve tek ovdje pocele da izmisljaju mlaku vodu.

  4. Beran Jan, Monday, 4. February 2008, u 17:33 CET

    E, a sada se drugarica Jagoda Maksimovic okrece u grobu…

  5. Andjelka Milanovic, Monday, 4. February 2008, u 17:46 CET

    Koliko mi je poznato - u Svedskoj, kao sekulariziranoj i demokratskoj zemlji,nema nikakvog vjerskog obrazovanja u drzavnim, javnim pred- i skolskim ustanovama.Postoje tzv privatne skole sa i bez raznih vjerski predznaka - koje, medjutim treba da slijede nacionalni obrazovni program i koje su cesto pod lupom i izlozene kontroli i kritikama.Njihov broj je porastao na stotinjak zadnjih godina i u skladu je sa opstom/globalnom komercijalizacijom u svim oblastima.

  6. halid grozdanic, Monday, 4. February 2008, u 18:39 CET

    Jaki,
    Ima li sta za bogumile, ili je isto kao i sa ostalima koji ne pripadaju ili nece da pripadaju TROJSTVU u BiH.
    Puno pozdrava svima,
    Halid Grozdanic
    Sterling, VA

  7. omeragić, Monday, 4. February 2008, u 21:23 CET

    JA SAM PROTIV VJERONAUKA U VRTIĆIMA.

    MA NE SAMO U VRTIĆIMA. MOJ STAV A I STAV MOJE PORODICE JE DA U CJELOKUPNOM OBRAZOVNOM SISTEMU NEMA MJESTA VJERONAUCI.

    KO ŽELI BITI VJERNIK E VALA IMA MJESTO I ZA TAKVE POTREBE. TO SU VJERSKI OBJEKTI A FALA BOGU IMAMO IH VIŠE NEGO VRTIĆA, I ŠKOLA ZAJEDNO.

  8. miroslav, Monday, 4. February 2008, u 21:26 CET

    Hocemo li i na onaj svijet po nalogu vlasti u razlicite rajeve i dzeheneme? FUJ

  9. pravni pitalac, Monday, 4. February 2008, u 23:35 CET

    Moze li neko od pravnika da rastumaci da li (a ja zdravorazumski mislim da ne) takva internet-peticija uopste moze imati pravnu snagu? Diljem svijeta je tako nesto moguce predati samo crno na bijelo, bez elektronike, sa imenom, prezimenom, adresom i potpisom…

  10. sasa levi, Monday, 4. February 2008, u 23:39 CET

    Svakoga dana u svakom pogledu
    sve vise
    napredujemo?

  11. branka, Monday, 4. February 2008, u 23:53 CET

    Apsolutno. U skole treba vise matematike ,stranih jezika, sporta a religijom neka se bave vjerske ustanove ( sto manje to bolje). I ako se vec uce, neka to bude u okviru historie, ali onda kao temelj opste kultere o svim religijama po nesto.

  12. Ines Katic--Vrdoljak, Tuesday, 5. February 2008, u 08:43 CET

    Kao prvo, slazem se da u sekularnoj drzavi religija mora u svakom smislu biti odvojena od drzave. To je jedna od najvaznijih tekovina francuske revolucije, i uveliko zahvaljujuci tome danas znanje, nauka i ratio preovladavaju u odnosu na dogmu (odnosno aksiome) koja ne dozvoljava kriticko razmisljanje (koje nije neophodno negativno), inovaciju i napredak.

    Drugo, problem sa vjeronaukom je taj sto svaka pojedina monoteisticka religija (a posebno hriscanstvo i islam) tradicionalno polazu pravo na univerzalnu istinu, sto je samo po sebi besmislica.

    Trece, svaka od tri denominacije u BiH samo deklarativno pozivaju na toleranciju, razumijevanje i postovanje drugih i drugacijih. U praksi, medjutim, one ne poducavaju o drugom i drugacijem, nego promoviraju iskljucivo svoje vrijednosti. Kako cete postovati drugog i drugacijeg ako o njemu ne znate nista?

    I konacno, nisu svi gradjani BiH vjernici; postoji jos uvijek izvjestan broj agnostika i ateista. Moram napomenuti da su trendovi u Evropi takvi da je, osim u Republici Irskoj i Poljskoj, broj ove dvije grupe ljudi relativno velik u porastu (u tradicionalno katolickim drzava cak i preko 30%, a u protestanskim drzavama i vise).

    U pluralistickom drustvu se mora voditi racuna o kulturnoj raznolikosti i priznati je. U liberalnoj demokratiji individualno treba imati nadmoc nad koletkivnim. I tek kada postignemo to u svim sferama zivota, u ovoj zemlji se moze govoriti demokratiji, liberalizmu, vladavini prava, jednakosti, socijalnoj pravdi i drugim politickim konceptima odavno uvedenim u toj Evropskoj uniji kojoj toboze tezimo, a vjerujem da vecina nasih gradjana i ne zna niti o kakvom se sistemu i vrijednostima koje taj sistem zagovara zapravo radi.

    Ines Katic-Vrdoljak

    Sarajevo

  13. Miodrag Kaludjerović, Tuesday, 5. February 2008, u 08:51 CET

    KATASTROFA.Kompletna vlast u ovoj zemlji je nacionalističko-šovinistička.Svi su za podjele, svi žele komad zemlje za sebe.Ja ne znam šta više čeka ovaj narod.Ima li iko da je čovjek, ali čovjek u pravom smislu riječi, pa da zaustavi ovo i sve druge sramne rabote u ovoj državi.Kako pokrenuti neke zdrave snage pa da se smijeni kompletna vlast u čitavoj državi, ali tako da nikad više niko iz ove vlasti ne može doći ni blizu neke vladajuće funkcije.
    Ustaj TITO iz te zemlje hladne, pa da vidiš šta ovi bijednici rade.

  14. ĆOLE, Tuesday, 5. February 2008, u 12:54 CET

    U duhu načela o slobodi vjere, Bosna i Hercegovina priznaje osnovno pravo roditelja na vjersko vaspitanje djece,bla,bla,bla….
    Predmet vjeronauke tako dobiva isti status kao np. i matematike.
    Znači li to da ako roditelji odluče da njihova djeca ne uče matematiku da će im država to pravo garantovati,ili pak odluče da im djeca ne uče razlomke i djeljenje?! Dozvoliti da nam ovakva država i ovakvi roditelji uređuju nastavni plan i program je pogubno!
    Ja ne bih imao ništa protiv da se vjeronauka uči ali paralelno sa teorijom koja ima kritički stav prema religiji,pa kad djeca odrastu neka izaberu. Nije higijenski djeci ispirati mozak ni religijom ZA ni religijom PROTIV. Oni koji žele da im djeca budu religiozno obrazovana, poručuju ovim koji žele da im djeca budu “religiozno neobrazovana”:”Pa neka im NJIHOVA djeca idu igrati lopte za vrijeme tih spornih časova a NAŠA će ….”.
    Nije loša ideja ali šta će djeca raditi kad se nedaj Bože opet zarati, biće opet (ali po ko zna koji put) NAŠI protiv VAŠIH ali ne lopte!! Znam,podastrijet ćete mi na desetine sura i psalmova koji će me demantovati,kako je religija nešto što produhovljuje,ujedinjuje, ama ću ja naći na stotine i hiljade suprotnih dokaza,tipa
    “Ma šta ćito,hoodoo”!

  15. Vedran, Tuesday, 5. February 2008, u 13:40 CET

    Zdravo Vam svima

    Na zalost Ja nemogu i necu da potpisem peticiju iz prostog razloga sto nevjerujem da ce peticija biti uslisena. Iz iskustva dobro znamo da smo pisali i prije i peticije i protestirali, i protiv jeb…. rata pa nista. Ne vjerujem da peticija moze da dopre do bolesnih umova koji su u stanju da zagovaraju takve nehumane ideje.

    A, da se apsolutno slazem sa textom peticije je i cinjenica da sad zivim daleko, daleko od kuce.

    Vedran Smailovic

    Ps. Berane dao si mi pogresam kontakt. Pitaj Vladu da ti da moju e-mail adresu.

  16. Zoka, Tuesday, 5. February 2008, u 17:50 CET

    Drzava i religija treba da budu odvojeni tacka tacka. Besmisleno je pisati peticju samo protiv religije u predskolskim ustanovama. To je samo kap u moru stvari koje nisu ni dobre ni prihvatljive u BiH drustvu.

    Ironicno je takodje, sto mnogi koji ispod zita ali silno guraju anahronizme kao sto je ovaj (ne peticija, vec sami religije u javnim obrazovnim i ostalim ustanovama), u isto vrijeme ne prestaju govoriti puni usta o “gradjanskoj BiH”… Kao da bi u nekoj takvoj hipotetickoj BiH sav primitivizam i seljakluk odjednom nestao. Ono sto BiH treba je fizicka sigurnost za nekoliko generacija njenih stanovnika (umalo rekoh gradjana), a ne neki visoki ideali.

  17. ZECEVIC LJUBISA - ZEKO, Tuesday, 5. February 2008, u 19:25 CET

    U svojim istorijskim postojanjima mnoge drzave su dozivljavale vjerske ratove, jer su religije bile sastavni dio politickog zivota zajednica, pa kad bi se promijenila politika na udaru su se nalazile vjerske zajednice. Svajcarrska je, mozda, dozivilia (i prezivila) najstrasnije vjerske ratove. Ovo sto se koda nas u BiH dogodilo imalo je skoro sve karakteristike vjerskih sukoba. A kada su borbe prestale, rat se nastavio na drugim podrucjima: sport, jezik, obrazovanje, RTV i, nazalost, u sferi religije. Pored Francuske burzoaske revolucije, nemjerljiv dopinos odvajanja religije od drzave je dala Americka revolucija. I u Francuskoj i Americi religiozni zivot se danas nesmetano odvija, ali je upliv na drzavnu politiku marginalan. Ova “tolerancija” o kojoj nasi parlamentarci, i ne samo oni, govore (da ne kazem -trtljaju) je mazanje ociju, a akcije vode u srednjovijekovlje. Cijena moze biti veoma skupa - krv. Ponovno i ne zna se po koji put.

    Zeko

  18. Suzana, Tuesday, 5. February 2008, u 21:22 CET

    Sinoc sam, nakon dugo godina, pozeljela da odem do neke ambasade i definitivno, sa svojom djecom iz “mjesanog braka” - kakav idiotski izraz, odem iz ove zemlje zauvijek. Svom sinu i svojoj kcerki uporno objasnjavam kako se ljudi (i djeca) dijele iskljucivo na dobre i lose, da treba da se igraju i druze sa svima. Moja djeca sjede u biblioteci ili se igraju u drugoj ucionici, dok su njihovi drugari u skoli na vjeronauku. Vjeronauka ne treba da bude ni u skoli, ni u vrticu. Voljela bih da mozemo uraditi nesto vise od potpisivanja peticije.

  19. Jugo Narcis-Sarajevo, Tuesday, 5. February 2008, u 23:02 CET

    Uz duzno postovanje prema g. Zecevicu, vrsnom poznavaocu sporta, moram da reagujem na njegovu recenicu “Ovo sto se kod nas u BiH dogodilo imalo je sve karakteristike vjerskih sukoba”. Naime, ako je napad Njemacke, u drugom svjetskom ratu, na Rusiju bio vjerski, a ne osvajacki, sukob onda se slazem sa njegovom navedenom recenicom. U suprotnom i tamo a i ovdje bila je klasicna agresija sa ciljem porobljavanja i osvajanja novih teritorija. Mislim da moje iznijeto misljenje ne bi trebalo cenzirisati kao sto nije ni njegovo cenzurisano.

  20. Maso Uzicanin, Tuesday, 5. February 2008, u 23:24 CET

    Pristalica sam odvojenosti crkve i države i u USA je primjena tog načela vrlo striktna, iako ima i mnogo ljutih protivnika i mnogo okorjelih i tvrdokornih pristalica (ne primjer, ne smije se izlagati božična jelka u državnim školama).

    Potpisaću i ovu peticiju, ali me zbilja zbunjuju preuzete obaveze o kojim je govorio Jakica. Ne bi li možda trebalo prvo praviti peticiju i ishoditi (kako!!??) odvajanje crkve i države u načelu, pa prema tome i poništenje već preuzetih obaveza Bosne i Hercegovine? I hoće li to i žele li to ljudi, ili barem većina ljudi u zemlji?

    Drugo, nisam pravnik i ne znam tačno kako to ide, ali sam vidio na par primjera - i mislim da peticija neće imati pravno djejstvo, jer upisani podaci nisu potpuni (ime, prezime, a možda i adresa), a nema niti predhodne provjere stvarnog postojanja pošiljaoca (pa se tako jučer prometnu i upisa “Četnik” sa bratskom porukom balijama).

    Ipak, ne mislim da imamo pravo tvrditi da, ako se djeca čak i na ovaj način razdvajaju, to može izazvati krv, kako to (iz)reče Zeka! Moja naime generacija (1946 nadalje), nije imala religiozno obrazovanje, ni skupno ni razdvojeno, a dokazala je i doživjela da krv ipak šikne i to žestoko, očito iz nekih drugih razloga.

    I ja sam jedan od (u)”mješanih”, razumljiv mi je ovaj gest i volio bih zaštiti i svoju i drugu djecu i omogućiti svakom malom Svenu da bez ograda gleda svoju Esmu. Srećom, i po mene i po mnoge druge, i pored svih zabrana, ograničenja, a ponegdje i kazni, neki Svenovi i neke Esme raznih religija, nacija, pa i rasa, dešavaju se i vole se i kod nas i u čitavom svijetu. Pisali mi, ili “anamo oni” svoje peticije ili ne!
    Ipak …. potpisujem, i to maksuz za malog Svena!

    Čika Mašo

  21. ZECEVIC LJUBISA - ZEKO, Tuesday, 5. February 2008, u 23:57 CET

    Dragi Narcise,

    Dobro je da Vlado nije cenzurisao tvoje misljenje.

    No: Moja recenica glasi: “Ovo sto se koda nas u BiH dogodilo imalo je skoro sve karakteristike vjerskih sukoba” a ne: “Ovo sto se kod nas u BiH dogodilo imalo je sve karakteristike vjerskih sukoba”. Izostavljanje rijeci: “skoro” sdubokom mijenja smisao i, kao takvo, omogucava raznovrsna tumacenja.

    Njemacki napad na Sovjetski savez je bio borba za “Lebensraum”, ali je imao veoma prisutne primjese rasizma. Ubermench protiv manje vrijednih Slavena.

    Posto svaka dikusija o proteklom ratu i dalje izaziva neporazume i sukobe, izostavljam niz primjera vjerske netolerancije koja su se cesto zavrsavala umorstvima ili progonima.

    Sve najbolje

    Zeko

  22. Mira, Sarajevo, Wednesday, 6. February 2008, u 09:10 CET

    06.02.2008.
    Kad sam se 1952. godine doselila u Sarajevo iz Hrvatske krenula sam u prvi razred osnovne skole na Grbavici. Uciteljica me je pitala s kim cu da sjedim da li sa Ljiljanom ili Aisom. Meni se Aisa svidjela stoje imala dugu crnu pletenicu i sjela sam u klupu s njom. I danas smo nakon toliko godina i nakon toliko nedaca najbolje prijateljice!!!!!!!!
    Kakva sramota, u mojoj porodici ima svih nacionalnosti pa mozete misliti kada bi svi trazili svoje vjersko opredjeljenje, onda bi trebalo svako dijete podijeliti na pola, pa pola neka uci ovu a druga polovica drugu vjeru, kao sto se u ratu pricalo od strane nekih vjerskih duznosnika da mjesovite brakove traba ponistiti. Fuj.Moja djeca su u mjesanim brakovima ne zive ovdje nego u drugim zemljama gdje se niko bas ne bavi tim stvarima. To je njihova privatna stvar.
    Sto je zemlja siromasnija to se narod vise okrece vjeri.
    Pozdrav svim razumnim ljudima koliko god da ih ima.
    Mira

  23. Braco Alikalfić, Wednesday, 6. February 2008, u 10:28 CET

    Pristalica sam premise: “Misli globalno, djeluj lokalno” i zato sam potpisao peticiju!

  24. Ines Katic--Vrdoljak, Wednesday, 6. February 2008, u 11:20 CET

    Slazem se sa g. Uzicaninom. Ne trebamo se ograniciti samo na pitanje vjeronauka u predskolskim ustanovama, nego i u osnovnim (i srednjim) skolama. Dakle, odvajanje religije od svih institucija drzave u nacelu. Stoga se treba napraviti nekoliko koraka unazad, i usmjeriti se na prvobitne sporazume koje je BiH potpisala sa Svetom stolicom i Pravoslavnom crkvom (o cemu se u javnosti vrlo malo ili nimalo znalo).

    Pitanje je samo kako to prakticno rijesiti jer tu postoje problemi. Prvo, pitanje je koliko ljudi to zeli, kao sto je rekao g. Uzicanin, i da li bi Parlament to izglasao, jer neopredjeljeni i ‘mijesani’(i razumni!) ocito nisu u vecini. To pokazuje i diskriminatorski Ustav, koji dozvoljava da se, ne samo na mjesto clana Predsjednistva, nego i na mnoge druge pozicije u državnoj administraciji, kandiduju samo oni koji, svojevoljno ili iz konformizma, pripadaju jednom od tri konstitutivna etniciteta. Oni drugi, medjutim, koji se nisu nasli u jednoj od ove tri grupe zbog bioloskih, istorijskih, socijalnih ili ideoloskih razloga, mogu se opredijeliti za ponizavajuce bezlicnu grupu nazvanu ‘Ostali’.

    ‘Ostali’ se, dakle, mogu angazovati samo kao organizovana interesna, ‘pressure’ ili druga grupa u okviru civilnog drustva. Mozda je to opcija?

    Pozdrav,

    Ines Katic-Vrdoljak, Sarajevo

  25. Anto Dogic, Wednesday, 6. February 2008, u 13:02 CET

    Andjelka Milanovic je u svom komentaru spomenula situaciju u Svedskoj.Ja bih dodao da ovdje planiraju specijalni kurs za imame u cilju vece tolerancije i smanjenja radikalizacije. Mozda bi takav kurs trebalo organizovati i u BiH u cilju zblizavanja djece i da sljedece generacije imaju normalan zivot bez dodatnih vjerskih opterecenja.

  26. Andjelka Milanovic, Wednesday, 6. February 2008, u 13:05 CET

    HRONOLOGIJA dogadjaja se cesto zaboravlja, zanemaruje, antidatira…Koliko se sjecam, za razliku od Njemacke i Sovjetskog saveza, JUGOSLAVIJA je prethodno bila JEDNA ZEMLJA, ili se varamo?..

  27. Braco Djikic, Wednesday, 6. February 2008, u 13:07 CET

    Potpisao sam peticiju jer sam u principu za sekularnu drzavu,a pogotovo u BiH sa tri - cetiri iskljucive “jedine prave” religije.
    Nazalost Jakica je u pravu: potpisanim Temeljnim odnosno Osnovnim ugovorom ( a to je vjerovatno i najveca razlika medju njima)dovedena je u pitanje sekularnost BiH, ne samo odredbama o ulasku crkvi u skole. Koliko se sjecam prva verzija Temeljnog ugovora sa Vatikanom iz 2002. godine ( radjena po ugledu na Ugovor Vatikana sa Hrvatskom)imala je vise odredbi koje su direktno bile suprotstavljene sekularnom karakteru BiH. Stoga sam se dok sam bio u MVP zalagao za neprihvatanje ugovora srocenog na taj nacin.
    Mislim da je sada jedino rjesenje u pokretanju postupka pred Ustavnim sudom BiH za ocjenu ustavnosti pomenutih ugovora.

  28. Anto Dogic, Wednesday, 6. February 2008, u 15:52 CET

    Da ne bude nesporazuma. Yu i danas za mene jedna zemlja, ali je ovdje rijec o Sarajevu koji je opet glavni grad BiH.

  29. Vedrana Pinjo Neuschul, Wednesday, 6. February 2008, u 19:41 CET

    Nisam mogla da ne reagujem kada sam procitala ime svog Svena. Ovdje Svenova mama. Beskrajno zahvalna.

    Kada sam prosli petak sjela za kompjuter da “promjenim svijet”, cilj mi je bio da sakupim barem 401 potpis, obzirom da je Direktorica JU izjavila da su skupili 400 poptisa ZA uvodjenje vjeronauka, i uveli ga retroaktivno dvije sedmice prije prikupljanja. Namjera mi je bila da na taj nacin JU primoram da ponovo sprovede anketu medju SVIM roditeljima. Bila sam veoma povrijedjena da me nisu anketirali, iako sam im na konto svog tate Dzevada mogla dati pola glasa, a nisu to ni znali. Bila sam povrijedjena jer su porodica mog muza i moja, kombinovano, u ovom gradu 600 godina. I onda me niko nista ne pita. Jer misle da znaju sta ja mislim i to im se ne svidja, a nisu me ni pitali.

    I tako se peticija, kreirana iz emocija i revolta pretvorila u monstruma. Ljudi iz citavog svijeta potpisuju, potpuni stranci mi salju emaile sa vrlo osobnim pricama, ja nocima placem nad tudjim pricama i ne spavam… I pokusavam da shvatim sta se ovdje zapravo desilo.

    Bez obzira sto je kukavicki, mislim da ustvari ni ne smeta sto se ljudi potpisuju inicijalima, nadimcima, imenom. Mislim da je ovdje nesto drugo sasvim bitno. Prvo, jedna osoba, jedan obicni roditelj je bez bilo kakve stranacke pozadine ili medijske kampanje uspjela sakupiti preko tri hiljade potpisa za gradjansku opciju. Drugo, sada valja nesto uraditi sa tom pozitivnom energijom, sa svim ovim ljudima koji su spremni nesto uraditi. Momentum je stvoren, komunikacija je uspostavljena i sada treba iskoristiti to i pretvoriti u nesto dobronamjerno i dugorocno. Bilo da je to pokretanje Ustavnog procesa na Sudu BiH. Ili da je Izmjena Kantonalnog Zakona o predskolskom zakonu. Ili… Imam nekoliko ideja, samo mi manjka vremena i sna, pa da to sve uoblicim.

    Istovremeno, ne mogu da ne razmisljam: ako zaista uvedu vjeronauk, kako , kako , kako da Stelli i Svenu objasnim sta se desilo? Kako da im objasnim da se zaista trudim da sve ispravim…

  30. Ladislav Kaluža, Wednesday, 6. February 2008, u 20:58 CET

    Saopštenje SDP Sarajevo:
    SDP: Vjeronauka u obdaništima apsolutno neprihvatljiva

    Ne ulazeći u moralne, psihološke i pedagoške aspekte mogućeg uvođenja vjerske poduke u ustanove predškolskog odgoja, Kantonalni odbor Socijaldemokratske partije (SDP) Sarajevo to pitanje smatra prvenstveno političkim činom sa dalekosežnim posljedicama po budućnost i progresivan razvoj vrijednosti bh. društva.

    U saopćenju za javnost Kantonalni odbor SDP-a navodi više razloga zbog kojih neće i ne može podržati “ovu besramnu inicijativu” Islamske zajednice.

    Ističe se kako je zastrašujući pokušaj da se kroz sistem javnog odgoja i obrazovanja, finansiran iz sredstava svih grđana te ličnim sredstvima pojedinaca, do te mjere indoktriniraju i odgajaju u međusobnoj podvojenosti najmlađe generacije Sarajlija te da se u najranijoj dobi uče o postojanju “drugog i drugačijeg”.

    Pohađanjem vjeronauke tim bi se generacijama usađivali različiti svjetonazori, čime bi stasali u društvo potpuno odijeljenih skupina, nesposobno da, još više nego sadašnje generacije, nađe zajednički imenitelj i gradi stabilnu i jedinstvenu zajednicu.

    KO SDP-a ocjenjuje nedopustivim da se diktat jedne vjerske zajednice, u ovom slučaju islamske, pokušava provući kroz legalne institucije vlasti i pod plaštom demokratskih principa, iako je tajno anketiranje i vrbovanje dijela populacije već obavljeno.

    Navodi se također kako je žalosno da niko nije izašao u javnost sa projektom primjerene edukacije najmlađih o bogatstvu u raznolikosti ovog svijeta i vrijednosti čovjeka, da niko nije ponudio plan novih parkova i igrališta, već se naprotiv i postojeća devastiraju.

    “Umjesto toga, našim se najmanjim i najmilijim, tačnije jednom dijelu njih, nudi kruta dogma i zatvaranje u krug jednoumlja”, naglašava se u saopćenju.

    U SDP-u smatraju ciničnim, ali potpuno dosljedno maniru vladajuće oligarhije, istupanje nadležnog kantonalnog ministra i direktorice JU “Djeca Sarajeva” koji do sada nisu ništa znali o inicijativi, a sada kada je posao skoro gotov, promoviraju najširi demokratski dijalog i dosljedno poštivanje “volje građana”.

    “Tako će, nemoralnim i perfidnim postupcima, kojima je aktuelna vlast vrlo vješta, jedno jutro u sarajevska obdaništa ušetati imami, isto tako kao što je iz njih izašao Djed Mraz, a da niko nije ništa znao ni zvanično naredio”, upozoravaju u ovoj stranci.

    Također se upozorava kako se u pojedinim obdaništima, kroz naizgled bezazlene dječije igre, već prakticira odvajanje muške i ženske djece.

    SDP-e smatra da je, ovaj put vlast kao produžena ruka istinskog centra moći, oličenog u Islamskoj zajednici, zaigrala vrlo opasnu igru koja može biti početak radikalne islamizacije.

    Time se na kocku stavlja opstojnost naših vjekovnih i temeljnih vrijednosti a, u suštini, i budućnost svih nas.

    SDP-e je mišljenja da u ovom slučaju ne može odlučiti volja proste većine ili “slobodnog” opredjeljivanja, sve dok postoji protivljenje bar i jednog dijela populacije, a ono se već svakodnevno iskazuje kroz različite medije, zaključuje se u saopćenju.

  31. Ladislav Kaluža, Wednesday, 6. February 2008, u 21:07 CET

    Komšić digao glas protiv vjeronauke u predškolskim ustanovama

    Predsjedavajući Predsjedništva BiH Željko Komšić u današnjem postu objavljenom na njegovom blogu osvrnuo se na aktuelnu temu eventualnog uvođenja vjeronauke u predškolske ustanove.

    “U vrijeme dok sam ja išao u školu i studirao, svako ko je želio ići na vjeronauku išao je u crkvu, mekteb, ili bilo koju drugu vjersku instituciju, ali mimo školskih prostorija i mimo školskog rasporeda časova. To je bio izbor roditelja, ili svakog od nas-ako je u vremenu izbora bio punoljetan, a ne jedna vrsta ‘tihog pritiska’ kao što je sada slučaj. Šaljući dijete na vjeronauku kod nas izgleda dobijate ‘certifikat’, ne da ste dobar vjernik, nego da ste dobar i ispravan pripadnik svoje nacije. Otkako je svijeta i vijeka, poznato je da vjera i nacija nisu isto, i da je, između ostalog, vjera ipak stvar individualnog izbora - roditelja ili samog djeteta, a da naciju, odnosno pripadnost narodu na neki način ‘dobijate rođenjem’”, napisao je Komšić na svom blogu.

    “Djeca u predškolskom uzrastu su u dobi, pa i do punoljetstva čak, kada ne mogu govoriti i odlučivati u svoje ime - pravnički rečeno nemaju poslovnu sposobnost. Bilo kakav zakonski i institucionalni okvir pokušaja uvođenja obavezne vjeronauke ili “tihe prisile” na način da ste diskvalifikovani kao pripadnik naroda, društva, i vi i vaše dijete, ako vam dijete ne ide na vjeronauku, je pokušaj stvaranja lažnog sistema vrijednosti i na kraju lažnog morala”, smatra predsjedavajući Predsjedništva BiH.

  32. Ines Katic--Vrdoljak, Thursday, 7. February 2008, u 10:48 CET

    Ovo sto se trenutno desava nije nista novo, nego nesto sto je je civilizovaniji dio Evrope vec prozivio u svojoj istoriji. Religija je skoro uvijek u funkciji politickog projekta izgradnje nacije koji pokrece i vodi drzava, kako bi postigla kulturnu homogenizaciju razlicitih kulturnih i etnickih grupa na jednom prostoru kao rezultat kretanja stanovnistva kroz istoriju. Dakle, drzava provodi projekat koji treba stvoriti osjecaj medjusobne slicnosti i pripadanja ‘zamisljenoj zajednici’. Pored religije, tu su i drugi elementi: jezik - odredjivanje i (najcesce nametanje) oficijelnog jezika sto je bio slucaj sa Italijom, Francuskom i drugim evropskim drzavama u devetnaestom vijeku; geografija - velicanje prirodnih ljepota teritorije na kojoj se ta buduca nacija nalazi; kultura - obicaji, vjerovanja, tradicije i norme, kao i odredjeni nacin razmisljanja i ponasanja, te simboli, rituali i artefakti; zajednicka istorija pri cemu se isticu slavne, a ‘zaboravljaju’ neslavne epizode iz proslosti te drzave ili naroda, sto predstavlja selektivnu ‘amneziju’. Dakle, religija je skoro uvijek sluzbi stvaranja nacionalnog identiteta, te cesto i u sluzbi rata, sto je bio slucaj u bivsoj Jugoslaviji.

    Prema tome, ovo je samo déjà vu. Jedini problem je to sto je vremenski razmak izmedju stvaranja nacija u zapadnoj Evropi i kod nas ipak ‘malo’ prevelik: nekih dvjesto godina, u toku kojih je svijet dozivio revolucionarne promjene i transformacije na svim poljima. I sto taj projekat ni u jednoj evropskoj drzavi nije zapravo uspio.

  33. Vucko, Thursday, 7. February 2008, u 13:19 CET

    Veliki pozdrav svima a posebno Svenovoj mami a i ostalim roditeljima koji se nalaze u istoj situaciji.
    Sarajlija (pripadnik “male raje”) sam, zivim u Zapadnoj Evropi. Da sam u Sarajevu i moje djete bi sada bilo u istom “loncu”.
    U ime “normalne” raje cu da proslijedim Vasu peticiju svim ljudima koje poznajem.
    Ne znam hoce li ista pomoci ali to je najmanje sto mogu da uradim.

    Sretno.

  34. Prof.Petar Jovanovic, Friday, 8. February 2008, u 01:41 CET

    “borimo se za nasu stvar…”pisala mi je jedna,
    do tada,generacijska drugarica.
    Sad vas ja pitam da li je trebalo na starom
    dogradjivati nesto novo ili sa neopisivom mrznjom
    rusiti staro?
    Trebate prvo djeci objasniti zasto ste rusili
    Jugu - Tugu pa onda ovo sto se danas desava.
    Procitah clanak o raji pa sad razmislite ko je
    dosao na vlast.Mislim da je za sve dosta kasno,
    “kabadahija boga nemoli!”.
    Petar

  35. Igor, Friday, 8. February 2008, u 13:48 CET

    Replika gospodinu Miodragu Kaludjeroviću,
    Gospodin Kaluđerović napisao je “KATASTROFA.Kompletna vlast u ovoj zemlji je nacionalističko-šovinistička.Svi su za podjele, svi žele komad zemlje za sebe.” itd.
    Nije vlast nacionalističko-šovinistička. Ne žele oni podjele ili komad zemlje za sebe. Njima je samo stalo da ostanu tu gdje jesu jer im je to izvor neograničenih prihoda. Dokle god budu mogli manipulisati bosanskim narodom dižući tenzije između naroda, vjera i ljudi, moći će da nastave pljačku, otimačinu i slično. Problem je u tome što im mi, od izbora do izbora, to omogućavamo. Oni se pred kamerama svađaju, ali, privatno itekako su složni. To treba narod da shvati.

  36. Brana, Friday, 8. February 2008, u 20:10 CET

    Nemam dijete u vrticu, ali imam toliko mozga da se prikljuchim svima koji se protive uvodjenju religijskog obrazovanja u vrticima…jer ljudi kuda ce nas to odvesti….pa nekada smo se rugali uvodjenju marksizma u vrtice i skole…a sada chinimo istu stvar…Dolazim do zakljuchka da je onas sistem bio mala maca prema ovome sada…Ostavimo djeci djetinjstvo, ostavimo im bar to malo naivnosti i nevinosti i nepatvorene srece koju ce im odrastanje ubrzo i tako oduzeti…Svim srcem sam uz potpisnike peticije i navijam da pobijede u ovom sluchaju…SRETNO…Ne odustajte…

  37. Lajla, Friday, 8. February 2008, u 21:52 CET

    Sada kada smo potpisali peticiju za neulazak vjeronauke u skolske klupe i slozili se da djeci treba ostaviti bar malo nevinosti i naivnosti, kako kaze drugarica Brana, pozivam vas na potpis i podrsku Danisu Tanovicu, mladom, umno zdravom i zeljnom da uz nasu podrsku nesto ucini u nasoj Bosni & Hercegovini http://www.PetitionOnline.com/boljabih/
    Mislim da je sada krajnje vrijeme da se uzdignu glave i da ponovo zajedno, budemo zajedno.
    Bosno moja, tvrda i prkosna i jedina na ovome svijetu.Ne trebaju ti ratovi, trebaju ti normalne ljudske pametne glave.Trebaju ti ljudi da se osjecaju ljudima.Trebaju ti nove i zdrave generacije, a ne one koje ce vec u samom temelju biti utucene u dokazima razlicitosti.Ljudi pa mi smo samo ljudi.
    Lajla K.

  38. alma, Friday, 8. February 2008, u 22:13 CET

    Ovi današnji “vjernici po zanimanju” spremni su na sve. Podržavam sve Vas koji ste digli glas protiv vjeronauke u vrtičima. Želim od sveg srca da ova akcija uspije.

  39. snježana, Saturday, 9. February 2008, u 15:31 CET

    Mislim da je uvođenje vjeronauka u vrtiće totalna glupost ali ona se već provodi. Živim u Hrvatskoj i jednom davno, kada sam u vrtić dovela moju tada četverogodišnju kćer, “upala” sam na sat vjeronauka jer ih je teta umjesto da im čita npr. Pepeljugu, ispitivala ko u koju crkvu ide i šta su tamo čuli. U momentu me uhvatila blaga panika jer mi uopće ne idemo u crkvu i nisam znala šta će moja curica odgovoriti, hoće li joj biti neugodno kada shvati da jedino ona na tu temu nema što za reći. Bila sam zbunjena i ljuta a to me drži i dan danas jer se na žalost svakodnevno susrećemo s tom vrstom primitivizma i uskogrudnosti, tako moj sin dođe iz škole s pričom da su na satu glazbenog slušali Thompsona i da je profesor tražio da dignu ruke oni koji ga slušaju kod kuće (samo 2-3 djeteta se nije javilo). U svim učionicama u školi je križ iznad školske ploče, na katolički vjeronauk idu gotovo sva djeca a mnogi ih, poput mene i muža, upisuju na to jer bi inače bili jedini koji ne idu (premda smo Hrvati, nismo praktični vjernici i ne uklapamo se u globalnu sliku društva kao takvog). Tako je vjeroučitelj vrlo pogrdno na satu vjeronauka(?) govorio o svećeniku koji je priznao svoju homoseksualnu sklonost, dobila sam strašnu želju da ga odem pitati zašto ne govori o svećenicima pedofilima kada već otvara teme problematičnih ali sam, opet linijom manjeg otpora, odustala od bodenja s rogatim. Za mene je porazna činjenica da je jako puno primitivaca i zanemarivo malo “pismene” raje jer po meni intelektualca ne određuje završen fakultet, titula niti mjesto rođenja nego mentalni sklop. Odgajati širokogrudno dijete u ovako uskogrudnim sredinama na momente mi se čini utopija. I sama sam kao jerga stranac u stranoj zemlji i mnogi mi to nikada nisu oprostili, najčešće oni koji su i sami prva ili druga generacija u gradu u kojem živim ili su na tri dana jahanja od njega do srednje škole čuvali koze tamo odakle su došli. Nema veze, od srca podržavam vašu peticiju iako mislim da je problem puno dublji, od nečega se mora početi. Drago mi je što vjerujete u Bosnu, ja sam na žalost prestala još 91-e.

  40. Zoka, Monday, 11. February 2008, u 11:19 CET

    Dovla,

    Ponukan tekstom u Avazu, upustio sam se danas u malo istrazivanje, i evo izvjestaja, specijalno za “Dovla.net”. Na web site Ministarstva Pravde BiH lako se moze pronaci clan 4. “Zakona o slobodi vjere…u BiH” koji sadrzi sljedecu odredbu: “Svatko ima pravo na vjersku pouku, koju ce obavljati samo osobe koje na tu sluzbu imenuje sluzbeno tijelo ili predstavnik njegove crkve ili vjerske zajednice, kako u vjerskim ustanovama tako u javnim i privatnim pred skolskim ustanovama i osnovnim skolama i visim razinama obrazovanja sto ce se regulirati posebnim propisima.”

    Sad mi nesto nije jasno: g.Finci se ovdje manirom pravnika poziva na stetne ugovore sa dvije velike vjerske zajednice, a da pritome niko ne spominje ovaj zakon, koji je ne samo valjani osnov (namjerno necu reci “pravni”, jer nisam pravnik)za takve ugovore, koje gotovo da mandatira, vec je i sasvim dovoljan osnov za akciju IZ da se u predskolske ustanove uvede vjerska pouka, bez obzira na postojanje ili nepostojanje pomenutih ugovora.

    Drugim rijecima peticija o kojoj ovdje govorimo (osim sto se slazem sa njenim porukama koje su opet u saglasnosti sa tekovinama civillizacije uglavnom na zapadu), je - nezakonita. Odnosno, gledajuci to ocima legaliste, isto je toliko zakonita i ostvariva, kao i peticija o npr. pretvaranju Titove Ulice u ZSB (Zonu Slobodnog Bunarenja Dzepova) odnosno, peticija za uvodjenje najmanje dozvoljene brzine na putu Sarajevo-Zenica od 220 km/h. Tako nesto se jednostavno ne moze desiti, posto poziva na krsenje vazeceg zakonodavstva.

    Naravno, ako mislimo da ne postoji sansa za ovu peticiju, mozemo predlagati neku drugu. Mozda da se izjasnimo o raskrinkavanju “pseudo-lijevih” pokreta u BiH, koji su svojim “filmskim poljupcem” sa ultranacionalistima u predratnom, ratnom i poratnom periodu diskvalifikovali sve vrijednosti ideologija kojima se (samo) zaklinju, i omoguculi da se u BiH institucionalizira nakazan surogat politickog drustva bez presedana u Evropi: Drustva koje funkcionise po kljucnoj premisi “Jedino je medjunacionalna mrznja vjecna”. Ovakve “levati” (a i malo dijete zna da su lideri raznoraznih “snaga progresa i promjena” u BiH ustvari samo “crveni sovinisti”) doveli su svojom “moralnom i ideoloskom fleksibilnoscu”, srecom ili nesrecom, i do paradoksa samoiskljucenja: Uzasnuti BiH birac se u ponudjenom koloritu, mada i dalje u srcu sklon Titu i Partiji, radije opredjeljuje za javne, desne nego za nevjesto zamaskirane lijeve nacionaliste. Tako su, ne samo legalizovali i legitimizirali najcrnje pokrete u BiH, vec su ih hitronisali da ovom nesrecnom zemljom neometano vladaju jos duze vrijeme.

    Posto se “gradzansko drustvo” u BiH vec duze vremena zagovara i odbacuje iskljucivo u sklopu medjunacionalnih natezanja, nalaze se pitanje: nije li vrijeme za redefinisanje lijevog pokreta na ovim prostorima odavno vec doslo i proslo?

    I drugo: kakva je politicka buducnost drustva i drzave sa lijevom hemiplegijom?

  41. kemo, Tuesday, 12. February 2008, u 08:33 CET

    ali niko se od vas drugovi nije bunio kada je marsízam bio u razredima i kada ste nas maltretirali sa engelsom, kardeljom i marksom. tada je sve bilo prema planu i ok

  42. ZECEVIC LJUBISA - ZEKO, Tuesday, 12. February 2008, u 14:16 CET

    Nije bilo nikakve potrebe da se bunimo, jer je marksizam bio IDEOLOGIJA koja je tezila ZAJEDNISTVU i kojom su SVI bili obuhvaceni, a ne religije koje RAZDVAJAJU ljude, premda tvrde da su za toleranciju, medjusobno postovanje, uvazavanje i td.
    Kako to izgleda u praksi - imali ste priliku vidjeti, sada vidite, a ako se nastavi za procesom separacije tek ce se vidjeti.

    Zeko

  43. Dragana Pavlovic, Tuesday, 12. February 2008, u 18:18 CET

    Postovani Kemo! Ne znam koje ste godiste,ali mislim da ste prije ratno,ako je tako,ko Vas je besplatno skolovao! Pozdrav Antonija!

  44. ĆOLE, Tuesday, 12. February 2008, u 18:38 CET

    Poštovani Kemo,sa nestrpljenjem sam očekivao “nastup” nekoga ko ne dijeli mišljenje sa ovih četrdesetak učesnika u diskusiji. Svi dosadašnji komentari,računajući i moj prethodni, mi djeluju kao da su pisani u istoj mjesnoj zajednici. Bez obzira što duboko vjerujem u ono što sam napisao, smetalo mi je što se ne čuje i “druga mjesna zajednica”. Očekivao sam ali naravno argumentovan stav.Ovaj promašaj sa komunizmom vam stvarno ne mogu progutati . Da se “onda” mogla,čitaj smjela, potegnuti ta tema, otvaranja bi bilo trostruko više (vrlo skromna procjena),budite u to sigurni. Nego ako imate kakav bolji razlog da se uvede religija u predškolske ustanove,rado bih je čuo.Obećavam pristojnu i argumentovanu raspravu.
    Naša tema je isuviše ozbiljna da bismo je razvodnili sa nekom marginalnom. Mada tema “Za i protiv komunizma” uopšte nije za baciti, samo bih zamolio ukoliko je neko želi,da je i otvori kao takvu. Unaprijed garantujem veliki broj otvaranja! Eto vas troje otvorite tu temu pa se naduravajte. Ja navijam za Kemu što se tiče komunizma,za gospodina Zeku što se tiče religije a Gospođa Antonija neka se sama vadi! Ali Bogami tu su negdje sve troje!

  45. ZECEVIC LJUBISA - ZEKO, Tuesday, 12. February 2008, u 22:05 CET

    Dragi Cola.

    Posto si za SVE TROJE, podsjecas me na Sarajliju koji se 1945 prijavio da bude milicionar. Rekose mu da ne moze, jer 1918 bjese austrijski policajac, od 1919 do 41 kraljevski zandar, od 41 do 45 redarstvenik, pa upitase sto se vazda mijenja, na sta ce on: Ma ONI se mijenjaju a ja vazda isti”.

    Pozdrav Zeko

  46. marko, Thursday, 14. February 2008, u 22:11 CET

    Ne znam zašto bi se u škole uvodio vjeronauk. Religija je prvenstveno stvar religioznih institucija i one itekako imaju dovoljno prostora da o Bogu i susretu s njim te životu po njegovim principima pričaju u svom privatnom prostoru.

  47. Miodrag Kaludjerović, Friday, 15. February 2008, u 10:55 CET

    Ne mogu izdržati a da ne stavim još jedan svoj komentar.Naime u štampi (”Avazu”) se zadnjih dana objavljuje saopštenje gospodina Reisa Cerića i njegovog kabineta kako je zakonsko pravo roditelja da svoju djecu odgajaju u duhu moralno-etičkih vrijednosti…odnosno kako je uvodjenje vjeronauke u javne ustanove-obdaništa za djecu od 3-5 godina u skladu sa zakonom.
    To je vjerovatno i tačno, medjutim svjesno izostavljaju jedu jako bitnu činjenicu, a to je da su te zakone oni krojili i usvajali s namjerom da ih jednog dana, a izgleda da je to sada došlo vrijeme, sprovedu u djelo.
    Krajnje je drsko i bezobrazno sada stajati iza tog zakona kao jedinog relevantnog.Zar ništa ne znači skoro 5000 potpisa da to nije u redu.Ja garantujem da bih ih bilo bar pet puta više kada bi se sprovela javna anketa medju gradjanima, jer procentualno mali broj gradjana ima pristup internetu.Pa ako nešto nije u redu valjda treba mijenjati.Zato poručujem relevantnoj gospodi i u zakonodavtsvu i gospodinu Reisu Ceriću i njegovom kabinetu MIJENJATE ZAKON.
    Ovo me podsjetilo na period od prije 5-6 godina kada su bile aktuelne invalidske povlastice.Tada je u tom zakonu (ne znam je li on još na snazi)na popisu izmedju raznih kućanskih aparata koje invalidne osobe mogu uvesti na povlasticu bila i jahta.Ta jahta sigurno nije bila na popisu što treba jednom invalidu, već zato što treba nekom ministru.
    Eto tako se kroje zakoni kod nas.Samo i prvenstveno iz ličnih potreba.
    Pored toga moram i navesti primjer kada je moj prolazio kroz taj period vjeronauke u osnovnoj školi.Ja sam tada lično iskusio kako to izgleda.Naime, moj sin Dejan bio je u školi i razredu gdje su većina bošnjaci (muslimani).Kada je bio čas vjeronauke Dejan i još par njih bili su u apsolutnoj manjini.Svima njima je bilo čudno (a i ne bilo) zašto njih 5-6 ne ide zajedno sa ostalih 25-30 djece bošnjaka na vjeronauku.To je otišlo dotle da sam ja na kraju rekao svom sinu da ako hoće neka ide sa ostalom djecom ( da se ne bi odvajao).
    E sad pitam gospodina Reisa Cerića, šta je ovo.Je li podjela i možda islamizacija.U svakom slučaju nevalja ni jedno ni drugo.Njegova konstatacija za stanje u drugim dijelovima države gdje su bošnjaci u manjini je vjerovatno tačna, jer i ja dijelim to mišljenje, ali ako neko radi nešto što ne valja nemojmo uzvraćati istom mjerom.Ako je neko nečovjek ja neću biti, ja ću i dalje biri čovjek.Ako je neko djubre neću ja da budem djubre.
    Toliko za sada.Već sam se iznervirao.
    Pozdrav. Miodrag

  48. Ines, Wednesday, 12. March 2008, u 17:10 CET

    Malo kasnimo,trebali smo se pobuniti cim se vjeronauka pojavila u skolama,ja sam licno imala velike probleme sa tom istom vjeronaukom,krenulo dijete,da ne bude na ulici taj cas,i nije moglo,jednostavno,nije tako odgajano,mi smo ateisti,da znate sta sam sve morala napisati i potpisati da bih ga rijesila vjeronauke,to nema ni u hororima. I da,moram pohvaliti skolu u koju ide moj mladji sin,JEDINA skola u Sarajevu koja je dala soluciju za djecu koja ne idu na vjeronauku-imaju predmet Moral i Etika. Radi se o Katolickom Skolskom Centru.

  49. nesvrstana, Monday, 24. March 2008, u 13:46 CET

    Sretna sam što je moje djete preraslo vrtićku dob. E da treba sad u vrtić, bio bi to za mene veliki problem.
    Prije svega branim interese djeteta.
    Pa mi ostali, a i naša djeca su već diskriminirana zbog toga što u državnim vrtićima ne mogu dobiti pa makar i jednom mjesečno recimo hrenovke sa svinjskim mesom. Toga u državnim vrtićima nema. Pa za vrijeme austro ugarske u vojsci je bio poseban kazan sa hranom za one koji ne jedu svinjetinu.
    To znaći polako tiho i šutke prvo nema svinjetine u vrtićima, e sad polako ali planski djete dodje iz vrtića sa sto pitanja i podpitanja odnosno pita šta znače “neke” rijeći, a sada religijska poduka.Još samo da djeca u vrtićima podju na dnevni odmor odnosno spavanja posebno djećaci posebno djevojčice. I onda smo kvit.
    Ma toga već ima toliko samo sad su to trebali i verificirati. Naškolovali u tim vjerskim školama djece, obukli im marame i kape pa neznaju kud će s njima neko se lijepo sjetio hajd da ih uhljebimo u vrtiće.
    Poštujem pravo izbora. Pa eto vam ga ima vjerskih vrtića raznih konfesija. Do mile vam volje i vjera i ponašanje u skladu sa vašim vjerskim načelima.
    Želim da mi ostali a i oni drugi koji to žele mogu svoje djete dati u vrtić gdje će se dijete igrati, pjevati plesati uživati i biti sretno bez bilo kakvih opterećenja, a i kad to poželi pojesti u vrtiću “Gavrilović” hrenovke.

Unesite svoj komentar