Warning: Creating default object from empty value in /homepages/5/d94778607/htdocs/dovla.net-2/wp-content/plugins/view_counter/view_counter.php on line 52
dovla.net » Smrt se zove Amerika

Smrt se zove Amerika

Objavljeno na blogu Vedrane Rudan

Vedrana RudanPred neki mi se dan u?inilo kako su Ameri odustali od “obrane civila”  koji su se digli protiv Gadafija naoružani tenkovima. Nadala sam se da su ameri?ki politi?ari koji su ve?inu svojih gra?ana pretvorili u siro?i?e bez krova nad glavom, zdrastvenog osiguranja, mirovina i posla, odlu?ili prisiliti multinacionalke da malo olabave i dozvole da ameri?ko roblje do?e do daha.

Koja greška. Na ameri?kim cestama prosvjeduju gladni Amerikanci, bez tenkova, na libijskim cestama su “borci za slobodu”  naoružani do zuba. Tko ih je naoružao? Kakvo glupo pitanje. Zašto? Amerima, onom malom Ma?aru koji misli da je Napoleon jer nosi cipele broj trideset i šest i ostalim ameri?kim de?kim na terenu, treba nafta.

Rusija se suzdržala? Kina se suzdržala? Njema?ka ne želi ratovati? Neki Arapi ne smiju Amerima re?i ne. Krenuo je rat koji ?e u Libiji “civilima”  donijeti mir. Koliko je libijskih civila ve? nakon prvih letova ameri?kih i evropskih borbenih aviona izgubilo život ne znamo a nije ni bitno. Svi su poginuli da bi Libiji demokracija zakucala na vrata.

Vidjeli smo to stotinu puta. Ameri bi bili smiješni da nisu toliko opaki. Definitivno najve?i zlikovci u povijesti ?ovje?anstva. Dnevno se  zadužuju dvije milijarde dolara,  Kina ih je kupila,  Rusi nisu goloruki a Arapi imaju i love i iskustva sa svojim dugogodišnjim “saveznicima”…Ipak je sve nekako uzalud.

Jezivo. Možda ?e svijetu donijeti sre?u revolucija koja tinja u samoj Americi? Obi?ni Amerikanci žive poput ljudi iz tre?eg svijeta i sve im je jasnije da je besmisleno ginuti u Libiji i libijama da bi njihovi gospodari spremili  milijarde dolara u vlastite džepove. ?ak su prozreli i  lutka koji im je svojom crnom kožom garantirao promjenu.

Sve je teže živjeti u ovakvom svijetu.  Mi evropski bijednici postali smo NATO sinovi i k?eri. Kad plane Amerika krenut ?emo braniti ameri?ku demokraciju od Amera. U me?uvremenu  God Bless Libija.

Komentari (45)

1
Ogi
Friday, 25. March 2011 u 06:09

G. Vedrana,

iskrene ?estitke na izvrsnom tekstu koji veoma realno opisuje stanje u Americi. Samo bih dodao da je još 17.januara 1961. godine odlaze?i ameri?ki predsjednik Dwight Einsenhower u svom oproštajnom govoru upozorio gradjane Amerike “we must guard against the acquisition of unwarranted influence whether sought or unsought by the MILITARY-INDUSTRIAL COMPLEX” i ” the potential for disastrous rise of MISPLASED POWER EXIST and will PERSIST…”
US ARMY i INDUSTRIJA koja ih prati i snabdjeva su DRŽAVE same za sebe. Njihov INTERES su KRIZNE situacije i AKCIJE koje kasnije kroz KONGRES donose nove FONDOVE..
Koju cijenu ?e za to platiti ameri?ki gradjani u dollarima a Iraq, Kuvajt, Afghanistan životima nedužnih civila, ma koga briga, važno je money, money; money.
Danas je na redu Libija, a sutra ????? neka nova žrtva na putu ka DEMOKRATIJI.

2
Ranko Božinovi?
Friday, 25. March 2011 u 07:57

Šteta što je Goran S. otišao na godišnji odmor. Hitno ga pronadjite, jer kad pro?ita ovaj ?lanak možda ?e da promjeni mišljenje i ostane tamo gdje se zatekao. Velika enigma, dragi blogovci, u koju državu je “sletio” G.S…………..

3
Kemo
Friday, 25. March 2011 u 08:01

Citat G.S., subota, 19. mart 2011 u 22:00.: “… Toliko za sada. Ja odoh sutra na odmor, ali jedva ?ekam da se vrnem i pro?itam VIL-ov novi prilog.”
Dragi „skretni?aru“ Vlado!
Ma i ja jedva ?ekam da nam se gospodin Satler “vrne”!
Evo ukazuje se jedinstvena prilika da se lopta prebaci sa polja jadnih Japanaca (znam, znam, „ovještala fudbalska metafora“, ali „leži“!) u podesnije polje; dajmo mu šansu da Vedrani objasni kako je glupa?a i kako, citat: „u nedostatku valjanih argumenata pribjegava pokušajima jeftine visprenosti“.

4
MI?O
Friday, 25. March 2011 u 18:39

Za Vedranu Rudan u Zagrebu kažu da je ova spisateljica iz Opatije velika „?etnikuša”, a u Beogradu tvrde da je „ustaša”. Zna?i da žena sjajno piše ?im je svuda „pljuju”. Ona za sve lidere koji su se posle Tita pojavili na prostorima bivše Jugoslavije kategori?ki tvrdi da su ameri?ke marionete i da Vašington njima upravlja kao pozoriišnim lutkama. Moja ljepša polovina je pro?itala tri njene knjige i kaže da su sjajne.

5
Matija Nikeken
Friday, 25. March 2011 u 19:04

Ja bih rekao da je krenuo rat koji ce Libiji donjeti promjene kojih je ova zemlja gladna. Sta je trebalo da se dopusti da Gadafi napravi masakr na svim onima koji su rekli DOSTA njegovome rezimu. Pa pukovnik je to otvoreno i najavio. Mislim covjek je u najmanju ruku budala.
Naravno, nafta je sigurno znatno doprinjela da se krene u rat protiv Gadafija, ali eto barem sada taj libijski narod ima koristi od te nafte.
Amerika je najveca svjetska sila i toj joj daje za pravo da se ponasa onako kako se ponasa. Ali treba biti realan. Da se moze birati neka zemlja da preuzme poziciju Amerike koga izabrati? Kinu, Rusiju, Njemacku, Srbiju, Hrvatsku, ne hvala. Izabrao bih Ameriku ponovo.
Ne treba zaboraviti drugi svjetski rat i ulogu Amerike. Samo Njemci treba da im ljube noge u narednih hiljadu godina jer da nije bilo Amerike, dali bi i jedan njemac ostao ziv poslje Staljinovih sudova.
Danas je moderno mrziti Ameriku i mrze je oni i sto trebaju i sto ne trebaju. Recimo ja razumijem da gradjanin Srbije mrzi Ameriku, ali mi je neobicno da vidim jednog bosanca ili kosovskog albanca da ima toliko mrznje prema zemlji koja im je pruzila najvecu podrsku u njihovoj borbi za nezavisnost.
I ovo da na americkim cestama protestuju gladni amerikanci me podsjeca na onu “Amerika i Engleska bice zemlja proleterska”. Gospodjo otidjite u Ameriku, upoznajte je da bi je vise voljeli ili manje mrzili.

6
Buja
Friday, 25. March 2011 u 21:24

Htio bih da znam gdje ova Vedrana živi…. mislim, ispod kojeg kamena.

Kakvo tra?enje vremena ?itati o teoriji zavjere, ina?e dobro poznatoj i korištenoj u našim krajevima (sli?no kao u filmu ‘Kazablanka’ gdje policijski inspektor nare?uje: “Pokupite sve uobi?ajene sumnjivce”), uz doboše i trube koje simbolišu standardnu ameri?ku žedj za naftom, i to da zaplet bude dramati?niji, libijskom!

‘God bless’ ovakve autore… ina?e kako bi se jasno odre?ivale razlike izmedju normalnih osoba i paranoi?ara.

7
Jasna
Saturday, 26. March 2011 u 01:37

Gospodo (prethodnici), ne dijelim vase mišljenje da se radi o paranoi?noj autorici teksta. Zašto je Amerika hladno gledala 4 godine rata u Bosni, pa tek onda intervenisala (i to sumnjivim Dejtonskim mirom)? A za intervenciju u Libiji joj je trebalo samo par dana ili sedmica? I mi u Evropi smo se zabrinuli, kad su cijene benzina po?ele rasti, samo par dana-sedmica nakon nemira u Libiji. Ne radi se nažalost samo o ameri?koj gladi za naftom, ve? i o evropskoj. Holandija se, nakon samo sedmicu dana od oslobadjanja vlastitih talaca (3 vojna lica u nedozvoljenom libanskom zra?nom prostoru) priklju?ila akciji Nato-a u Libiji?!!!
Ispod kojeg kamenja vi živite?

8
Ogi
Saturday, 26. March 2011 u 12:01

Neki tamo Goran, na nekom svom posljednjem javljanju, izvali gomilu gluposti koje, na Kemin savjet, ne?u ni komentarisati ali na kraju napisa i jednu ISTINU, vjerovatno nenamjerno, jer je GLUPAN mislio da ide u korist njegovoj tezi.
On pozva Vladu da, ako se zaželio Sarajeva iz kraja posljednjeg stolje?a, ode i posjeti Detroit sada ????
Koliko znamo, Sarajevo je u pomenuto vrijeme bilo ili tek izašlo iz perioda OKRUŽENJA u kojem je na Grad palo, ko zna koliko granata svih mogu?ih profila, a Detroit je bio centar Auto industrije SAD i koliko znamo Amerika nije imala oružanih sukoba na SVOJOJ teritoriji od vremena Gradjanskog rata 1861-65. A, STANJE pomenutih gradova IDENTI?NO.
E, sad ti meni reci da ta ?injenica ide u korist Amerike. Aferim.
Mislim da ovo može pomo?i diskusiji koja se vodi oko teksta g. Vedrane.
Još samo jedno. Invaziji na Irak je danima predhodilo “ispiranje mozga” oko naoružanja za masovna uništenja, hemijskog oružja , atomskog i sl. koje NIKAD kasnije a ni bilo kakvi tragovi istog, nije pronadjeno. Promjenjena je plo?a i po?elo je novo “ispiranje” o tiraniji, ljudskim pravima, demokratiji …..
Invazija na Irak je izvršena sa teritorije Saudijske Arabije (gdje Amerika još od Golf 1 – 90-tih godina, ima svoje baze) a to je zemlja u kojoj vladaju APSOLUTNI islamski zakoni, koja nema ni PARLAMENT, ženskom polu nije dozvoljeno da vozi auto (kakva je razlika izmedju Avganistanskih Talibana) i ?udo, ?udo, Americi ne pada na pamet da tu ili u Kuwajtu, Qataru
uvede DEMOKRATIJU i bori se za ljudska prava ili protiv tiranije , jer naravno režimi su kooperativni. Amerika naoružava i obu?ava armije, ameri?ke kompanije imaju otvoren put za biznis …..
Nisam sigiran na Obami i negovoj administraciji situacija u Libiji odgovara (on je pri kraju PRVOG mandata i sad ce IZBORI, treba osigurati DRUGI ,zato ne talasaj) . Mislim da je on “uvucen” na nacin kojim se pokusalo Kenedija natjerati na vojnu intervenciju u Kubi davnih 60.
Sta je tu je, mi smo male mace i sve sto mozemo je da se zalimo Vladi, dok i njemu ne pukne film

9
Buja
Saturday, 26. March 2011 u 13:05

“Zašto je Amerika hladno gledala 4 godine…” dovoljno govori o politi?koj zrelosti uz neumjesne istorijske paralele.
Doduše, i to je bolje nego ona ‘A zasto ameri ugnjetavaju crnce?’
Ali, svidja mi se ovo ‘hladno.’

10
Andjelka Milanovi?
Saturday, 26. March 2011 u 16:04

Pa, mislim da je tekst vrlo duhovit i UMJEREN – obzirom na, obi?nim smrtnicima, još nesagledive dimenzije doga?anja (kontrola Mediterana, nafte, plina, daljnje vojne baze?…).
A da je u pravu – godinama je ve? maloj djeci jasno. Nažalost. Tu predstavu “uvo?enja demokratskih tekovina i kulture, zaštite stanovništva, itd. – vidjeli smo ve? mnogo puta, zamotano u razna pakovanja..
Nelogi?no bi bilo o?ekivati, uprkos formalnim “objašnjenjima”, da je IKAD neka država ulazila u neke zna?ajnije, a pogotovo RATNE, akcije (sa svim što bilo koji rat zna?i) IZ DEMOKRATSKIH I HUMANIH RAZLOGA ! UVIJEK se radi o INTERESIMA: kontroli teritorija (i MORA), sa svim resursima, stvaranju MO?I (opet radi kontrole) i PRIBAVLJANJU MATERIJALNIH, i svih ostalih, dobara ..
Izme?u ostalog – ZATO JE NEOPHODNA RAVNOTEŽA SNAGA – da se ne bi (komentar 5) JEDNA (vojno) najve?a sila ponašala “onako kako se ponaša”, t.j. imperijalisti?ki, nedodirljiva za bilo kakve državne ili me?unarodne kritike, reakcije, sudove ?..
Šta su ZAPRAVO razlozi ratova – ne stoji u udžbenicima, a arhive su uglavnom zatvorene..
Teško je, naro?ito ko je direktno stradao, prevazi?i emocije, distancirati se i pokušati logi?no rezonovati… Me?utim – sumnjam da je IKO, IZ LJUBAVI prema Bosni i Kosovu, a i drugim republikama, pomogao njihovu nezavisnost, jer posljedice i stvarnost vidimo i znamo: vojno i svako drugo prisustvo, tj RASPAD JUGOSLAVIJE i instalacija SISTEMA…

11
saško
Saturday, 26. March 2011 u 17:17

Ova Mala Vedrana direktno, neupakovano – bez celofana i cvije?a. Van Gogovski – može li se re?i? O onome što zivim/o/. I vidimo. A neki kao ne vide, ili se samo prave nevješti. Ako ne odgovara Vedranin “izraz” može se baciti pogled na ovaj ” akvarel”:
Novi ameri?ki pesimizam
Charles Simic
17.03.2011.
Ne se?am se kada sam poslednji put ?uo nekoga ko je istinski optimista kada je u pitanju budu?nost ove zemlje. Pri tome izuzimam politi?are, bankare i generale, s obzirom da je u opisu njihovog posla da daju pozitivne procene svega – od naše ekonomije koja konstantno slabi do naših samoubila?kih ratova, kao i razli?ite narcisoidne tipove koji su navikli da zatvaraju o?i pred problemima svojih sunarodnika. Me?u našim prijateljima i poznanicima, oni koji zastupaju stav da se stvari kre?u u pravcu katastrofe do skora su bili vrlo retka pojava. Najviše ih je bilo me?u starijim generacijama, koje su preživele previše tragedija i razo?arenja, pa smo smatrali da njihovo turobno gledište nije primenjivo na nas. U prošlosti ste mogli da sretnete i ponekog zagriženog optimistu ili idealistu. Danas najve?i broj ljudi, nezavisno od godina i obrazovanja, jedva ?eka da vam kaže kako je sve otišlo do?avola, i na nešto li?nijoj osnovi, koliko je njima teško u životu – ne samo da sastave kraj sa krajem, ve? i da razumeju zašto je zemlja koju su mislili da poznaju postala tako neprepoznatljiva.
Samo pogledajte napad na prava državnih službenika koji su novi guverner Viskonsina Skot Voker i grupa senatora progurali kroz jedno krnje zakonodavno telo, bez bilo kakve rasprave. Isti pristup se sada širi na nekoliko država u centralnim delovima zemlje. U novoj Americi, nastavnici, radnici, žene, deca, nezaposleni i o?ajni su razlog neodrživog deficita, a filozofija me?usobnog proždiranja, koja bi trebalo da nas u?ini mo?nim, pobe?uje.
Mislim da danas nijednoj doma?ici nije lako da spre?i svoje goste da u toku ve?ere jedni drugima ponavljaju bezbroj primera laži i gluposti na koje su naišli u štampi ili na televiziji. Kako se sve više i više zagrevaju, tako pokušavaju da nadmaše jedni druge, gube?i bilo kakav interes za hranu u svojim tanjirima. Kada se ja vi?am sa svojim prijateljima, onda svi ulažemo svestan napor kako bismo promenili temu, razgovarali o unu?i?ima, prise?ali se prošlosti i filmova koje smo gledali, mada to ne uspevamo da postignemo na duže staze. Završi se tako što jedni druge obeshrabrimo i demorališemo, pozdravimo se, posramljeni i ljuti na sebe same, kao da uznemirenost zbog onoga što nam ?ine nije tema kojom treba da se bavi pristojno društvo.
U atmosferi rastu?eg nemira i histerije, u kojoj se pravi razlozi i intenzitet nacionalnih problema namerno skrivaju i lažno prikazuju od strane našeg politi?kog establišmenta i velikih medijskih ku?a, nije ni ?udo što je svuda prisutna zbunjenost i ljutnja. Ono što zna svako ko putuje po ovoj zemlji i razgovara sa ljudima, je da Amerikanci nisu samo loše informisani, ve? i potpuno neupu?eni u najve?i broj stvari koje uti?u na njihov život. Kako bi bilo lepo da naš predsednik bude iskren i kaže nam da je deficit velikim delom prouzrokovan ratovima koje vodimo u Avganistanu i Pakistanu, stotinama vojnih baza koje održavamo širom sveta, visokim poreskim olakšicama za bogate i spasavanjem Volstrita. Kao što znamo, ništa tome sli?no ne?emo uskoro ?uti.
Po predsednikovoj ra?unici, ako bi ameri?kom narodu bila re?ena istina, njegova kampanja za slede?e izbore bila bi osu?ena na propast, jer ne bi bio u stanju da sakupi milijardu dolara, koliko mu je potrebno u ovom trenutku. Ljudi koji imaju toliko novca i koji ?e pristati da finansijski podrže njegovu kampanju, vrlo dobro znaju šta bi im informisani glasa?i u funkcionalnoj demokratiji uradili, kada bi jednom kona?no razumeli ko je ispraznio državnu kasu da bi napunio svoje džepove. Nema sumnje da ?e Obama i njegova partija u?initi sve da izbegnu istinu, i da ?e predlagati spolja gledano primamljiva rešenja – kao na primer zakon o zdravstvenoj zaštiti, koji ne samo da proširuje pokrivenost zdravstvenim osiguranjem, ve? i u velikoj meri ide u prilog osiguravaju?im društvima, a jedva da nešto smanjuje cene zdravstvene zaštite. Oni se nadaju da ?e ovakve mere zavesti ve?inu glasa?a koji se ne trude da saznaju detalje, dok ?e u isto vreme poslati jasan signal bogatim klasama da ne?e biti izložene bilo kakvim neugodnostima.
A što se ti?e onih koji nastavljaju da insistiraju da ima ne?eg suštinski neispravnog u demokratiji koja se ne bavi rastu?im nejednakostima u prihodima, o?iglednim ludilom naših nekontrolisanih ratnih pohoda u Avganistanu, nevoljama bolesnih i nezaposlenih, patnjama siromašnih, dece i starih, oni ?e biti otpisani kao nerealni za sadašnje vreme i bi?e im ponovljeno da ?e, ukoliko druga stranka do?e na vlast, stvari biti još gore. Razlog za to što se broj pesimista pove?ava je ?injenica da u ovoj zemlji ne poštujemo razum i poznavanje istorije, time što odbijamo da priznamo da je korupcija izvor svih naših muka. Nije potreban ozbiljan mentalni napor da bi se shvatilo da ne postoji efektivna politi?ka snaga u Vašingtonu ili na lokalnom nivou, koja je sposobna da uradi bilo šta ozbiljno kako bi ispravila naše samozablude o tome da smo svetski policajac, jer bi svako razumno rešenje ozbiljno ugrozilo profite ove ili one interesne grupe.
Kažu da majmun klju?em koji otvara njegov kavez trebi svoje vaške. To može zvu?ati vrlo smešno, ili vrlo tužno. Nažalost, to je situacija u kojoj se mi trenutno nalazimo.
Charles Simic, The New York Review of Books, 10.03.2011.

Prevela Bojana Obradovi?
Peš?anik.net, 17.03.2011.
http://www.pescanik.net/content/view/6550/1069/

A za Ogija, Ranka, Kemu, Micu, Jasnu, Andjelku …jedan pozdravcic – nabrzaka :
http://www.authorstream.com/Presentation/sasko_sarajevo-912786-kome-sutra/

12
Kemo
Saturday, 26. March 2011 u 18:21

Citat: Buja, petak, 25. mart 2011 u 21:24: “…Pokupite sve uobi?ajene sumnjivce”
Ma, dobro, dragi Buja, jest Vedrana jezikara i lajavuša, ali mi je upravo zato draga! Dok takve kao što su Vedrana Rudan ili Tanja Torbarina smiju pisati i javno re?i šta ho?e a da ih niko zbog toga u nekom mra?nom sokaku ne pretu?e i one?isti kao jadnog Ahmeda Šabu ili ubije (Anna Politkowskaja i bezbroj sli?nih), nekako mi lakše oko srca.
Samo što se ne volim igrati „?orabake“! Svi mi na ovom „Zapadu“ živimo od, makar djelomi?no legalizirane, otima?ine. A pravila igre zahtijevaju da se svaki novi potez koji nam osigurava pristup sve manjim zalihama sirovina na ovom globusu (bez obzira ?ije one bile!) semanti?ki tako „krsti“, da ispada da mi time kao donosimo svjetlo demokratije ili slobodu nekome koji je dotada, ponekad to i ne znaju?i, bio potla?en (Što Suljo re?e: „Jarane, nemoj me samo osloba?at, matere ti!“). Ja ne vjerujem da ?e ono zakukuljeno i zamumuljeno žensko negdje na Hindukušu biti sretno, ako smjedne polugologuzo samo sa tangom „obu?eno“ hodat po vilajetu i kupati se u divnom osje?aju emancipacije.
A kada mi neko kaže kao, citiram: Matija Nikeken, petak, 25. mart 2011 u 19:04:

„… Amerika je najveca svjetska sila i toj joj daje za pravo da se ponasa onako kako se ponasa. Ali treba biti realan. Da se moze birati neka zemlja da preuzme poziciju Amerike koga izabrati? Kinu, Rusiju, Njemacku, Srbiju, Hrvatsku, ne hvala. Izabrao bih Ameriku ponovo…“
onda znam da se taj ne želi igrati „?orabake“ niti „gluhih telefona“; po mom mišljenju je to faktum i realna osnova za svaku daljnju diskusiju. Spoznaja da je tako kako gospodin Nikenen tvrdi ne stavlja me u položaj da mogu tvrditi da živim u jednom „pravednom“ sistemu, ali u ovako „nepravednom“ kakav taj sistem jeste, osje?am se i ja ugodnije nego u jednoj od ponu?enih „alternativa“ – ne trebam sam sebe i okolinu lagati; a i onaj kojega bi taj „Zapad“ htjeo „osloboditi“, ni taj nije blesav, zna on dobro o ?emu se radi.
U prilogu „Sarajlije ve?inom žive poprili?no primitivno“ opisa to pregnantno Gordan Duha?ek (vadim iz konteksta i citiram): „ … U geopolitici vladaju samo interesi i nema previše ljubavi …“ .

Moje privatno mišljenje je, da je na „Zapadu“ vladaju?i sistem od svih LOŠIH ipak najbolji, a za jedan DOBAR ili BOLJI – ni ja nažalost nemam recepta; sre?a moja, pa taj recept od mene niko i ne o?ekuje – ne bih ga imao ni onda kada bih bio u posjedu apsolutne mo?i!

13
Mirko
Saturday, 26. March 2011 u 22:28

Da zapadnjaci nisu mrdnuli svi bi rekli : “Vidi egoista! Boli ih prsluk za jadje.” E, pošto su se malo pokrenuli: “To je zbog nafte”!
Libijsku naftu je Kadafi odavno dao Total-u (Francuska), ENI-u (Italija), Repsol-u (Spanija), OMV-u (Austrija), Wintershall-u (Njemacka), PetroCanadi (Kanada). Nema veze, šta god radili to je zbog nafte i interesa. Nema gluvljeg nego onaj koji ne?e da ?uje.

Ja prili?no poznajem SAD i nisam ni najmanje nekakav pristaša “Amera” (kako kaže Gdja Vedrana), ali ne?u re?i da je vru?e kad je živa pala na -10°C samo zato što je komšija kojeg ne mogu da smislim rekao da je hladno. Ono što piše G Simic je ta?no. Imao sam dosta mogu?nosti da se uvjerim do koje mjere su neobavješteni i manipulisani. I do koje mjere su ubjedjeni da su najbolji. Ali to je druga stvar.

Što se ti?e intervencije u Libiji: Ben Ali i Mubarak su bili veliki saveznici Zapada i SAD, pa su ipak morali oti?i jer su dodijali i Bogu i ljudima. I nije to bio komplot Amera. Pokušali su da se održe silom ali je zaprijetilo da ode daleko. Pri?ati kako je pobuna u Libiji rezultat nekakvog komplota Zapada je isto tako komi?no kao tvrdnje Kadafija da je to djelo Al Kaide! Pred opozicijom Kadafi je odlu?io druga?ije: Udri! Da su ga “Ameri” i mali Madjar ostavili da tu?e svoj narod, priznajte da bi to bio divan primjer za sve diktatore koje bi njihovo stanovništvo osporavalo. “Šta da se raspravlja, napravi kao što je Kadafi napravio”!
Dragi prijatelji, budimo malo konstruktivni. Lako je re?i: “Svi oni samo misle na njihove interese” ali to ne vodi nigdje. Naprotiv, takav pesimizam (kojeg mogu razumjeti) ide na ruku svim vladarima, diktatorima ili “demokratima”.

14
Buja
Sunday, 27. March 2011 u 16:14

Da dodam na ovo Mirkovo realno i logi?no.

Ameriku možemo kuditi ili voljeti. Nešto kao strogog oca koji zna da istu?e ali ?esto donosi poklone. Amerika jeste kompleksno društvo koje je puno NAŠIH predaka od kojih veliki broj zna jako mnogo i uspješno vodi najve?u ekonomsku državu u istoriji, ali u njoj žive i mnogi koji su apsolutne neznalice i ignoranti za svijet van njenih granica. Dakle, jedna interesantna mješavina raznih grupa i kultura. Zato kada ?ujem ili pro?itam ‘Amerika je kriva…’ gubim svaku volju za bilo kakvu diskusiju.

‘Vako mator skontah da svijetu ipak treba policajac. Niko u zemljama gdje postoji CIA, KGB, SUP, M5… nije ljubitelj tih agencija, ali takodjer svako zna da se bez njih danas ne može.

Ne?u sada da gledam u kristalnu kuglu oko toga šta bi bilo da je USA imala ovu ulogu nakon Prvog svjetskog rata. Da li bi bilo nacizma u liku Hitlera ili fašizma u Musoliniju? Ali kada je Evropa 1939-41 došla u problem sa Hitlerom, Ameri su došli. Naravno, bez veze sa naftom.

Svijet treba policajca. Nadjite mi mo?nu zemlju koja je bolja od Amerike u smislu pravnog uredjenja i demokratskih pogleda koja bi zamjenila USA u ovome, i ja ?u se složiti sa vama. A oni koji misle da ih neko kao OUN ili EU mogu zaštititi zaista žive ispod kamena.

Zato svakom onom ko gleda na Ameriku kao ‘hladnog promatra?a’ ili ve? kako, postavljam samo jedno pitanje: Zašto se takvi epiteti ne daju Austriji, Madjarskoj, Francuskoj, Italiji ili bilo kojoj zemlji okruženja—dakle našim dobrim komšijama—koji su godinama ‘hladno’ ?ekali šta ?e neko tre?i da poduzme kako bi se rat u BH završio?

15
Franci Zupan?i?
Sunday, 27. March 2011 u 18:52

Licemjerno, jezivo i drsko, kakav je zapravo sam stil pisanja Vedrane Rudan, garnirano neskrivenom (patološkom!) mržnjom prema Americi i Amerikancima (“najve?i zlikovci u povijesti ?ovje?anstva”).

“Kina se suzdržala”(!)… Možda od novog ubijanja civila na Tienanmenu!?

“Kina je kupila Ameriku”(!?)… Vjerojatno, enormnim profitom iz tvornica “robe” vrijedne dolar-dva u svojoj ekološki razorenoj zemlji, gdje djecu od 10-ak godina pla?a 5 dolara (mjese?no) i množi višemilionsku sirotinju na podlo potcijenjenom juanu, na samo korak iza sjajnih solitera Shangaia, a sve pod teroristi?kom ?izmom državnih tajkuna na ?elu sa monstrumom po imenu Jintao, koji drži u zatvoru… ne samo “svoje” nobelovce, ve? i njihove prijatelje!?

Ameri?ka “sirotinja”, Gospodjo… koje je, naravno, uvijek bilo (i ima je sve više), dobiva (skoro bez izuzetka)… socijalne beneficije ?iji iznos uveliko premašuje prosje?na primanja u Hrvatskoj, a netko vas je grdno prevario šupljom pri?om o “ljudima bez osiguranja” (puno ih je, bez dileme), kojima, ipak, nijedna bolnica u toj zemlji ne uskra?uje nužno lije?enje!

Ti “zlikovci”, Gospodjo, pomažu Haiti (na kojem nema nafte!), da makar preživi kataklizmu u kojoj su izgubili 320 tisu?a života… Ti “zlikovci” su prvi poslali pomo? u Japan, sa ?ijom naftom nemaju ama baš ništa, a ne “suzdržana” Rusija (puna nafte!), ?iji avioni i tenkovi, a ne ameri?ki (koje sada ima Hrvatska… a skoro da i nema nafte!)… i ?ine okosnicu besmislene armade idiota po imenu Gadaffi, koji te cijevi okre?e protiv svoga naroda…
Sve mi je to odnekud (jako) poznato?!).

Ti “zlikovci” su poslali pomo? i u poplavljenu, mada bogatu Australiju (bez naftnih primisli!), ti “zlikovci” šalju bilione za borbu protiv AIDS-a i gladi u Africi, ti “zlikovci” su poslali tone i tone pomo?i Pakistanu… koji im pravi grdne probleme sa Bin Ladenom (ne mogu se nešto sjetiti da sam pro?itao bilo gdje i bilo šta o… “humanosti” i “pomo?i” koju su ti vaši “suzdržani” poslali unesre?enima!).

O “suzdržanim Nijemcima”, koji decenijama uživaju privilegiranu (Moammerovu!) cijenu nafte, na kojoj je Ludi Pukovnik “proizveo” tre?inu sirotinje u (pre)bogatoj, a maloljudnoj zemlji, nemam namjeru trošiti rije?i… To prevazilazi i “podvige” njegovog prijatelja Chaveza!

Vi ste, draga G-djo Rudan, o?ito zalutali u temu o kojoj vaše nekontrolirane emocije nemaju tri blage veze… Vaš su domet “Crnci u Firenci” i tu ste, nesumnjivo, na svom terenu.

16
Mi?o
Monday, 28. March 2011 u 00:03

FRANCI, TI ME RASPLAKA
Kome ovi tvoji ljubimci koje braniš pomažu, taj ga je ugasio. Jadan je onaj koga Amerika pomaže i brani. Da nije Franci – Goran. Sli?an im je stil. Franci, samo za tvoju informaciju, pobroja?u ti neke ameri?ke humanitarne intervencije u poslednjih pola vijeka.
1. Sredinom 1958. na teritoriju Libana iskrcalo se 3.200 ameri?kih marinaca, kako bi “zaštitili ameri?ke živote i pomogli libanskoj vladi”. Ameri?ke živote su zaštitili, ali je Liban narednih decenija prošao kroz pakao intervencija, gra?anskog rata, bombardovanja, etni?kog ?iš?enja…
2. Pod predsednikom Džonom Ficdžeraldom Kenedijem, 1961. godine, CIA je u Zalivu svinja na Kubi pokrenula tajnu operaciju, sa kubanskim iseljenicima, kako bi svrgla režim Fidela Kastra. Operacija se završila neuspešno, a nuklearni rat SAD i SSSR jedva je izbegnut.
3. Kenedijev potpredsednik Lindon Džonson, koji je u Belu ku?u ušao posle ubistva predsednika u Dalasu, uveo je Ameriku u – ljudskim životima mereno – najskuplju avanturu u novijoj istoriji. U ratu u Vijetnamu poginulo je oko 58.000 Amerikanaca, hiljade njih su ostale invalidi, neznan je broj onih sa “vijetnamskim sindromom”… U Vijetnamu je Amerika ratovala i za vreme Ri?arda Niksona, i tek je slede?i predsednik, Džerald Ford, priznao 1975. ameri?ki poraz.
4. Kao da Vijetnam nije bio dovoljan, administracija predsednika Lindona Džonsona je u Dominikanskoj Republici našla “komunisti?ku pretnju”, pa se tokom pet meseci 1965. godine, u Santo Domingo iskrcalo 30.000 ameri?kih marinaca i padobranaca.
5. Ronald Regan je od jeseni do kraja 1983. godine naredio bombardovanje sirijskih položaja u Libanu.
6. Džordž Buš Stariji je, krajem 1989. izvršio invaziju na Panamu, da bi svrgao tadašnjeg predsednika Manuela Norijegu. Obrazloženje je, naravno, bilo “zaštita života ameri?kih gra?ana”.
7. Administracija Džordža Buša Starijeg “povela” je i Prvi zalivski rat. U januaru 1991. sa dozvolom UN, zapo?eta je operacija “Pustinjska oluja” radi osloba?anja Kuvajta. Po?etkom avgusta prethodne godine, naime, Irak je okupirao Kuvajt, proglasivši ga za svoju provinciju. Neprovereni izvori tvrde da je za to prethodno dobio pozitivan mig Vašingtona. U operaciji osloba?anja u?estvovalo je oko 300.000 ameri?kih vojnika, a posle 40 dana Bagdad je prihvatio sve rezolucije UN o krizi.
8. Za vreme Buša Starijeg, SAD su intervenisale i u Somaliji, u kojoj je besneo gra?anski rat. U decembru 1992. Amerikanci su sa 28.000 vojnika preduzeli operaciju “Obnovljena nada”, radi pružanja pomo?i humanitarnim organizacijama u raspodeli hrane. Slike kada Somalijci izvla?e mrtve ameri?ke pilote iz oborenih helikoptera u Mogadišu i vuku ih ulicama nage – postale su simbol radikalnih boraca protiv ameri?kog intervencionizma.
9. Vojska Haitija je 1991. svrgla predsednika Žana Bertrana Aristida i proterala ga iz zemlje. UN su krajem jula 1994. odobrile me?unarodnu intervenciju, pod vo?stvom 15.000 vojnika SAD, da se predsednik vrati. Iako su vojni vladari otišli pred samom pretnjom intervencije, Bil Klinton je u septembru 1994. poslao trupe na Haiti, sa mandatom “restauracije demokratske vlade”, “zaustavljanja nasilja” i “o?uvanja stabilnosti”.
10. Nova invazija na Irak 2003. godine odakle nikako ne mogu da iza?u kao ni iz Avganistana kojeg i dan danas bombarduju. Nešto ne znam ni da su štitile Kurde od silnih progona.
A, neko ovdje re?e i da su ?etiri godine gledali haos u Bosni i tek onda se sjetili Dejtona. Kamo lijepe sre?e da su to uradili još 1990. kada je bilo sasvim jasno da ?e u bivšoj Jugoslaviji biti rat.
Toliko, moj Franci, o humanitarnom radu te tvoje vrle zemlje koju bezuspješno pokušavaš da braniš. Nešto mi se ?ini da ni Rusi se previše „ne ljube” sa ?e?enima, ali eto nešto ne brane previše ljudska prava ?e?ena. Franci, Franci,… ne pokušavaj nemogu?e. Ima njih ko da brani i bez tebe. Znaju oni sjajno kako se brane „ljudska prava”.

17
bato.b
Monday, 28. March 2011 u 02:02

Gos.Mi?o nekako olako presko?i 1999.god. i bombardovanje S.R. Yugoslavie.
Bato.B

18
duba
Monday, 28. March 2011 u 03:47

Poštovani blogovci,
dobih ovaj e-mail, pa bih zamolio nekoga od vas, ko je živio, radio ili poznaje situaciju u Libiji, da mi odgovori na pitanje: “Da li je ovo ta?no”?Meni li?i na bajku.

Par ?injenica o životu u Libiji pod Gadafijem:
beskamatni krediti
u toku studija prima se prose?na plata za to zanimanje
ako ne nadješ posao nakon završenog fakulteta, država pla?a kao da radiš u struci
po stupanju u bra?nu zajednicu, država poklanja stan ili ku?u
kupovina vozila po fabri?koj ceni
nikome ne duguju ni centa
besplatno zdravstvo i obrazovanje
25% ljudi visoko obrazovano
40 hlebova kosta 0.15$

Dovoljan razlog da se takva zemlja uništi ???

Unaprijed se zahvaljujem.

19
Buja
Monday, 28. March 2011 u 03:58

Godine su, priznajem, pa zato lapim. Zato pomozite Gosn. BatoB.
Je li to ta ista Yugoslavie koja je 1992 godine organizovala ili na bilo koji na?in u?estvovala u granatiranju Sarajeva?

20
Franci
Monday, 28. March 2011 u 04:00

NEMOJ PLAKAT’, MI?O…

Što se mene smatra, svoje sam “suze” za diktaturama i diktatorima, od Castra, preko Noriege, Ortege, Aristida i Sadama, sve do Chaveza, Mubaraka, Alija, Asada (onog i ovog), Kim Il Sunga i sina mu Jonga, Mugabea, Ahmedinedžada i Gadaffija, odavno (i sa zadovoljstvom) ispis’o… (kao i za Al Qaedom, Hamasom, ?e?enskim, somalskim, sjevernokorejskim, kineskim i sli?nim teroristima).

Sigurno je tek da Americi nije nužna “odbrana” jednog izbjeglice iz Bosne, koji je odavno razmijenio “pet banki” i koji ?e se laka srca složiti s Tobom, dobri moj Mi?o, da “ona” za te poslove ima (puno) pre?ih (mladjih, ja?ih i kompetentnijih!). Ali joj ne?e, bogzna kako, nauditi ni “cunami modernog anti-amerikanizma”, koji vrijedja (ljudsko) dostojanstvo jednog velikog naroda (“definitivno najve?i zlikovci u povijesti ?ovje?anstva”!?).

Taj rjecnik mržnje, a ne faktografija ameri?kih ratnih intervencija, pobjeda i poraza… fokusira moj (skromni) komentar! Ovo o ?emu Ti zboriš, samo je dokaz jedne stare novinarske “teze”… kako “ne postoji ništa na svijetu što se ne bi moglo prikazati kao pozitivno ili negativno”!

A ti i dalje “navijaj” za Rudanovu (nemoj za Ameriku, nije potrebno) i… spavaj mi mirno!

Franci Zupan?i?

21
Ogi
Monday, 28. March 2011 u 08:17

G. Franci,
pošto je ovo moje tre?e javljanje oko ovog teksta i da ne bi izgledalo da imam neku svoju AGENDU sa USA, bi?u što kra?i.
Januar-februar 2001. u Bijeloj ku?i ZVANI?NA delegacija svih talibanskih “poglavica” i Delegacije USA u ?ijem sastavu je, izmedju ostalih, Dick Cheney (kasnije, za vrijeme Busha mladjeg, Potpredsjednik SAD-a) u funkciji CEO Halliburton comp. (?ime se bave, dostupno na Wikipedia) i Condoleezza Rice, Manager of Chevron Oil.( kasnije, za vrijeme Busha mladjeg, National security adviser u prvom mandatu i SECRETARY OF STATE u završnom).
Tema: Oil i Gas pipeline TURKMENISTAN-AFGANISTAN-PAKISTAN. Sastanak i Grupa nazvani VITALNI AMERI?KI INTERES. Mapa iste dostupna na Wikipediji i može se vidjeti da bi bliža i lakša ruta išla kroz Iran ali znamo kakvi su odnosi izmedju ove dvije države (by the way, je li se ono skoro spominjalo da Iran pravi atomsku bombu, da su ljudska prava ugrožena, da su “kupljeni” izbori i ?ini mi se da su oni slijede?i na putu ka DEMOKRATIJI).
Mi?o, zato se ti ne sekiraj što jos nisu izašli jer nikad ni ne?e. ONI (jadna mladost u uniformama) su tu da štite izgradnju PIPELINE i kasnije njezino održavanje koje izvodi HALLIBURTON COMP.
Cheney i ostali sad traže a ?ini mi se da su i našli nove TARGETE.
Dobro si rekao (Franci) da Hrvati imaju Ameri?ko naoružanje (imaš li ti uopšte ideju koliko košta jedan M-16 tenk, helikopter, avion, municija za isto, rezervni dijelovi i održavanje, obu?avanje kadra) a to oružje je najmanje tri generacije iza trenutnih koje koristi ameri?ka ARMY. Ima ih sad i Iraq (prije je koristio rusko). Plati?e ih kao i sve ostalo naftom, koju sad ameri?ke kompanije, umjesto ira?kih, vade i distibuiraju. Ima?e ih sutra i zvani?na Libija (trenutno ih imaju samo nezvani?ne snage). Bi?e posla u obnovi i za Hewlett Packard, IBM i sl. Coca Cola ?e kao i Mdonald (naravno halal) biti dostupni. Sve ?e to biti pla?eno naftom koju sad Nijemci i Italiani dobijaju jeftinije.
Osnovni “zakon” ekonomije je odnos izmedju ponude i potražnje.To odredjuje cijenu. Što je ponuda manja, cijena je ve?a i obrnuto. Sad ako ti izbaciš iz “pogona” dva VELIKA snabdjeva?a Iraq i Libiju, šta se dogadja??? A HALLIBURTON, uz još neke, je u Saudijskoj Arabiji, Qataru, plus mati?na kompanija u Texasu. Šta misliš da li je njihov PROFIT manji ili ve?i? I ako si i jednog trenutka pomislio da ?e ameri?kom, ira?kom ili libijskom narodu biti bolje i da ?e “multinacionalke” povesti ra?una o njima, e onda si …
Diktatore svi mrze. Svi su se u Sarajevu (neko više neko manje) bojali Malog, Lilija i Campe ili bra?e Todora i niko ih nije volio. Ako je tvoj najbolji a nekad i jedini argument 6. flota, GOD BLESS AS ALL!

22
Mi?o
Monday, 28. March 2011 u 09:48

FRANCI, OPET SI ME GAN’O DO SUZA
i da znaš „bezobrazni?e jedan, da bi li bezobrazni?e”, zbog tvog pisanija nemam sna i molio bih te ako je ikako mogu?e da mi pošalješ svoj autogram jer ako ikada se od nekog budem branio angažova?u tebe DOBRI MOJ FRANCI, pardon GORANE.
A, za Batu i Buju nešto da kažem. Bježao sam i od srpskih granata u Sarajevu, ali i od ameri?kih bombi u Beogradu i ne podržavam ni to šta su radili Srbi, a Boga mi ni Amerikanci. Svaki zlo?in je zlo?in, ali je razlika ta što se svi u svijetu sa pravom sankcionišu zbog svojih zlo?ina osim GORANOVIH, pardon FRANCIJEVIH Amerikanaca. Oni mogu da bombarduju sve i svakog i da im zbog toga dlaka sa glave ne fali.
E, da FRANCI, pardon GORANE, ja ne mrzim nikog, ali baš nikog na svijetu pa ?ak ni te Amerikance, ali mi je nešto žao naroda koji gine bilo gdje na svijetu. Jednostavno ne volim nasilje bilo koje vrste, pa ?ak ni verbalno u šta bih ubrojao i tvoje pisanje, dobri moj FRANCI, pardon GORANE. Rekoh ti ve? da sam u dva navrata osjetio kako izgleda kada kao sumanut bježiš u podrum od raznih bombi, granata, tomahavki, raketa i i sli?nih naprava namjenjenih isklju?ivo za UBIJANJE LJUDI. Znaš šta još, od kada su bombardovali Srbiju porast kancerogenih oboljenja je 10 puta ve?i nego 1999, posebno na jugu Srbije koju su svakodnevno u više navrata ga?ali svim mogu?im projektilima. Amerikanci su „mirotvorci” jel’ da FRANCI, pardon GORANE. Moram prekinuti ne znam više skim se dopisujem, sa mojim dobrim, poštenim FRANCIJEM ili sa izvjesnim GORANOM.
P.S. FRANCI moj, pardon GORANE, o?ekujem tvoje novo pisanije i mnogo ti hvala na brizi oko mojih godina i zdravlja, ali mi više ne pada na pamet da se s takvim likovima dopisujem. Vjeruj mi to je ?isto gubljenje vremena.

23
Kemo
Monday, 28. March 2011 u 11:32

Cijenjeni Franci! Prili?no sam siguran da je to samo puka slu?ajnost da njih ne spomenuh u ovom svom nabrajanju pa, da se ne osjete “zapostavljenima”, spomenuo bih i njih: Idi Amin Dada, Kaiser Bokasa, Pinochet …
A Vedranu zbog njenog jezika kritizirati je kao kad bi kritizirao karikaturistu, ?ija se karikatura ne “poklapa” sa fotografijom! Ja ostajem pri tome: “lajavuša” je dobra, a što po?esto ima za nekoga “preoštru jezi?inu”, vidiš, to spada u umjetni?ku slobodu koju bi svaki ?estiti Amerikanac trebao braniti! Zašto ne bi smjela Vedrana stvari karikirati na taj njoj svojstveni na?in, kada su te njene karikature ?ak djetinjasto bezazlene u uspore?enju sa publikacijama od Michael Francis Moore?!
A mi se svojim komentarima sve vrtimo u krug, ?ime Vedrana postiže svoj cilj, ništa ona drugo nije ni htjela, nego pobuditi ovakve reakcije i razmišljanja! Pa, i pod opasnoš?u da budem dosadan, ponavljam: jedina solidna baza za diskusiju o spoljnoj politici USA je po mom mišljenju pasus iz komentara Matija Nikekena: “Amerika je najveca svjetska sila i toj joj daje za pravo da se ponasa onako kako se ponasa. Ali treba biti realan. Da se moze birati neka zemlja da preuzme poziciju Amerike koga izabrati? Kinu, Rusiju, Njemacku, Srbiju, Hrvatsku, ne hvala. Izabrao bih Ameriku ponovo.” Ima li još koja alternativa osim ovih što ih Matija nabroja?
A u momentu bi me stvarno zanimale i reakcije na komentar 18, duba.

24
saško
Monday, 28. March 2011 u 18:41

Ogi je svojom izvanrednom ,kratkom , knjigom, recimo “ Rat i interes “ ili tako nekako, /Ogi petak, 25. mart 2011 u 06:09/ ubo u hipocentar. Jer sve drugo dodje poslije. Prilog nije potreban. Svako moze malo da prosara ovim internetskim sokacima. Ali eto ne mogu da ne ponudim slijedece:
List of United States military bases –
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_military_bases#Joint
U.S. Military Troops and Bases Around the World –
http://www.miprox.de/USA_speziell/US-Military-Bases-Worldwide.jpg
List of countries by military expenditures
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures
A bogami i da ne pitam – ZASTO SVE TO?
Ima jos pitanja: ZASTO bi neko pomagao i dijelio sakom i kapom sirom planete a da sam nema dovoljno. I u deficitu je. $ 14,225,447,825,193.63. /http://www.brillig.com/debt_clock/. I ovaj broj raste. Ko ce to vratiti? I hoce li ?Da li je to racionalno ponasanje? Zasto ne pomoci vise i svoje stanovnistvo? Zasto im uzimati i ono sto su do juce imali? Na koju kartu oni igraju? Koji adut je najjaci? Military….

25
Franci
Monday, 28. March 2011 u 19:38

Sa “pla?ljivim guslarima” zaista ne želim dangubiti… a vrlo sam blizak stavu G. Keme i, razumije se, slobodi govora, ali – bez vrijedjanja ljudskog dostojanstva! Svakako sam zato da se ljudi (i dogadjaji) ozna?e pravim imenima, ali da se ?itav jedan narod naziva – zlikovcima… Dozvoli?ete! Civiliziranim društvima to nije primjereno i Michale Moore TO ne ?ini u svojim oštrim komentarima ameri?kog društva i politike (ko me posluži takvim primjerom iz njegovih filmova, bi?u mu jako zahvalan). Moorovi dokumentarci su – istraživa?ki i uglavnom (veoma) razložni… a ne paušalni (“gladni Ameri prosvjeduju na cestama”!?). Ako me netko uvjeri da je Sandra Bullock, koja je dala milion dolara za Japan (a ne traži – naftu!) – zlikovac, onda g-dja Rudan zavredjuje Nobelovu nagradu za svoj karikaturalni tekst…

26
Ane Dalmatinka
Tuesday, 29. March 2011 u 00:32

Dragi gospodine Zupan?i?u, hvala na pametnim rije?ima.
Vaši komentari imaju podlogu znanja, razumjevanja i ukusa. Vi cijenite individualnost, i shva?ate da ne postoji perfektna zemlja-država, kao ni perfektan ?ovjek. Svi znamo o Bushu i Cheneyu. Mali broj Amerikanaca ih poštuje.
Ali, dovoljno je da u svijetu postoji jedna perfektna li?nost. Ona je žena. Drska, naran?asta Vedrana Rudan.
Slažem se kako ste okarakterisali film makera Michael Moorea.
S dubokim poštovanjem
Ane Dalmatinka

27
Ogi
Tuesday, 29. March 2011 u 05:40

G. Finci,

Nekad davno u Sarajevu sam imao druga (Nane) ciji je stariji brat (Vero) bio jedan od sarajevskih sanera (nikakva “djela u zemlji” samo na “zapadu”) Pomenuti je po povratku kuci imao dva rituala. Gotovo religiozno.
Prvi ,odmah u CSB da preda pasos (jer ce biti pozivan na informativne razgovore) a slijedece pravo do “sedmorice brace”.Izvrne djepove,svu sicu,napuni i sve mrmlja “Sadaka jarane,sadaka.Neko to “gore” pise, pa ce dati “ope”.

I ja sam ovdje par puta pomogao, sto starijim ljudima, sto slijepcima, da predju cestu. Sad nesto kontam ‘ trebo’ bi to staviti u svoj CV ,mozda ce neko pomisliti da sam dobar covjek..

Ovo samo kao opaska na tvoj komentar pod brojem 15.

28
Kemo
Tuesday, 29. March 2011 u 08:01

Citat duba ponedeljak, 28. mart 2011 u 03:47
“Poštovani blogovci,
dobih ovaj e-mail, pa bih zamolio nekoga od vas, ko je živio, radio ili poznaje situaciju u Libiji, da mi odgovori na pitanje: “Da li je ovo ta?no”?Meni li?i na bajku.”

Pa zar se niko od blogovaca ne osje?a pozvanim i kompetentnim, da dubi (a i meni) pokuša dati odgovor na to njegovo pitanje?
Jesu li te tvrdnje samo plod ne?ije mašte?
Jesu li one samo ne?ija propaganda? Ako jesu, ?ija?
Ako ne, bio bih prisiljen korigirati svoje vi?enje svega što se u momentu u Libiji dešava.

29
Reso
Wednesday, 30. March 2011 u 16:14

Probacu Kemi i Dubi odgovoriti o cinjenicama o zivotu u Libiji.
Prvo moram naglasiti da sam u Libiji proveo pet godina, od 1991 do 1996 tako da ne poznajem ovih zadnjih petnaest godina.
Mislim da Libija sa svojih $14,500 po glavi stanovnika zasluzuje puno bolji zivot, bar na nivou Hrvatske, Turske ili Madjarske. Od ovih pobrojanih “cinjenica” vecina ih nije tacna. Mogu reci da je tacno da je besplatno zdravstvo i obrazovanje i da je hljeb gotovo besplatan. Treba dodati da se za cijenu litra vode moze kupiti deset litara benzina. Struja se trosi nemilice i bez kontrole (vecina ulicnih svjetla gore i tokom dana) i niko je ne placa.
Sad treba vidjeti kakvo je to besplatno zdravstvo. Bio sam u prilici da provedem dan u bolnici u Tripoliju. Desetogodisnji sin mog prijatelja pao je sa jedne garaze i razbio glavu. Hitno sam ga odvezao u bolnicu. Morali su mu zasiti poveliku ranu na glavi. Rekli su mi da nemaju anestezije i trazili da ga cvsto cvrsto drzim dok mu siju ranu. To mi je bilo sokantno a mali je urlikao. Dalje vidio sam ljude koji dolaze da leze u bolnicu sa posteljinom, jastukom i dekom ispod ruke. Dobiju samo gol krevet.
Na fakultetima se ne osposobljavaju za konkretan posao. U to vrijeme je bilo popularan studij “Zelene Knjige”. Valja 4 godine to izucavati. Inzinjeri najcesce nadju posao u oblasti nafte. Tehnicki nepotkovani i nezainteresovani jer tu su stranci koje dobro placaju. Tada je plata inzinjera bila oko 300-400 LD (po crnom kursu tada je to iznosilo $100-$150). Ali oni su sutke i strpljivo “radili” i cekali da uskoce na pozicije koja im moze donijeti milione dolara, naravno ne kao platu. Radeci za njemacku comp. bio sam u prilici vidjeti kako korupcija radi na svim nivoima. Cijela Libija je puna nedovrsenih postrojenja koji su u rusevinama. Neko je nesto zapoceo, nesto klapio sto se moglo i onda se stalo.
Mozda drzava poklanja stan ponekome. Slicno kao u bivsoj nam zemlji. A da bi se uopste neko ozenio mora imati jako puno para koje idu mladinoj familiji. Tridesetogodinjaci+ su mi se zalili da nemaju nikakvih sansi da se zene jer nemaju ni para ni kuce ili stana. Zabavljanja gotovo da nema i ti ljudi su jako frustrirani.
Eto samo na brzaka mog komentara. O libijskih pet godina bih mogao napisati knjigu a za ovih 15 godina u Kanadi jedva bih ispunio jednu stranicu. Kad nadjem vremena napisao bih ponesto o mojim dogodovstinama u Libiji a Vlado ako hoce moze podjeliti sa blogocima

30
Kemo
Wednesday, 30. March 2011 u 20:11

Dragi Rešo, najljepše Vam se zahvaljujem na ovim informacijama; stekoh dojam da su „iz prve ruke“ i da ste se potrudili da neutralno opišete situaciju u Libiji onako kako ste je Vi u to vrijeme doživjeli. Meni su nabrojani primjeri u Dubinom komentaru iz istog razloga kao i njemu (citat:”Meni li?i na bajku.”) bili “šuhveli”, prelijepo je da bi bilo istinito! Ti podaci “lutaju” ve? izvjesno vrijeme po Internetu po raznim portalima i blogovima, jedan ih preuzima neprovjereno od drugoga; u situaciji kao što je ova sada u Libiji, takvim dezinformacijama se samo još više podpiruje vatra.
Siguran sam da bi objavljivanjem Vaših doživljaja pobudili interes dobrog dijela u?esnika ovog bloga, još jednom hvala!

31
duba
Thursday, 31. March 2011 u 00:13

Rešo,
veliko HVALA na trudu
da se prokuži još jedna od
ubleha koje kruže internetom.
Pozdrav iz Sidneja.
duba

32
Krsto Djuki?
Thursday, 31. March 2011 u 01:17

Moji utisci iz Libije:
Kao gradjevinac proveo sam ve?i dio staža u inostranstvu, prije rata u Iraku i Libiji, tokom rata i poslije u Iranu, a najve?i dio u Rusiji.
Bio sam u Libiji 80-ih godina, ali više na službenim putovanjima u obilasku gradilišta i kontaktiranjima sa Investitorima. Unutar Libije bio sam osim Tripolija, u Bengaziju, Misuratiju, Sirtu, Sebhi i u mjestima okolo Tripolija. Pored svakakvih raznih objekata, ?ak smo gradili i kampove za tzv. “Internacionalne komitete”, odakle se danas regrutuju lojalni vojnici pukovniku Gadafiju. Tada nam je objašnjavano, da su to kampovi za treniranje vojnika prijateljskih zemalja Crne Afrike (?itaj: izvoz Gadafijeve revolucije nasilnim putem).
U to vrijeme u Libiji, a kažu da se malo šta promijenilo, najviše sam bio zapanjen, da su u robnim ku?ama rafe (stalaže) bile poluprazne, a tako prebogata zemlja naftom, prosto ljudi nisu imali u što trošiti pare. Libija je po prostranstvu kao 1/5 Evrope, a stanovnika ima manje od 7 miliona, zna?i mogli bi biti “zemlja smješka”.
Duž obale Sredozemnoga mora prate vas nepregledni pojasevi vinograda, još iz vremena Italijanske dominacije, ali u tako su lošem stanju, kao da ih je NATO “blagociljao”.
Na svakom aerodromu u Libiji ?ekaju vas u vitrinama “zelene knjižice”, tako dok ?ekate avion, možete se upoznati sa Gadafijevom teorijom 3-ga sistema, “narodni komiteti – džamahirija” (pored socijalizma i kapitalizma).
Isto me zapanjilo, ako bi htjeli upisati dijete u srednju školu na engleskom jeziku, to ne možete na?i ni u jednom libijskom gradu, ?ak ni u Tripoliju (za razliku od Iraka i Irana). A bilo je mnogo našeg svijeta sa porodicama.
Jednu stvar sam video, interesantnu za nas muškarce, kako jedan stari hadžija živi sa više žena. Slu?ajno je njegova ku?a bila preko puta naše ku?e i mogli smo iz znatiželje pratiti, iza prozora zaklonjeni, kako je hadžija organizovao suživot ovako velike porodice. On bi sjedio u avliji, pušio i pio ?aj, u društvu mu je bila najstarija žena i sa njom je on uglavnom vodio razgovor. Nekoliko mladjih žena su radile ku?ne poslove i dvorile hadžiju i najstariju ženu, a djece je bilo svih uzrasta okolo njih….
Da ne bi ispalo da reklamiram muškarcima islam, na ovome završavam reportažu iz hadžijinog doma.
Na moj dojam, narod je takvim na?inom života bio priviknut, da li im je bilo dobro ili loše, to samo oni mogu znati, jer se njihovi aršini razlikuju od naših, a pogotovo od Zapadnjaka. Pokaza?e vrijeme.

33
Krsto Djuki?
Thursday, 31. March 2011 u 07:52

Da li je baš takva Amerika?
Ne znam o kakvoj Vi, Vedrana, Americi pišete, da li možda o Srednjoj ili Južnoj Americi?
Ako ste mislili o Sjevernoj Americi, tj. o SAD, onda imate neku “tajnu” informaciju da “na ameri?kim cestama prosvjeduju gladni Amerikanci” i “da su ameri?ki politi?ari ve?inu svojih gra?ana pretvorili u siro?i?e bez krova nad glavom, zdrastvenog osiguranja, mirovina i posla”.
Ne znam gdje živite i sa kakve distance i ugla posmatrate Ameriku.
Znam ta?no da je to nonsense, jer slu?ajno živim u toj Americi (SAD), na koju Vi vjerovatno ciljate.
Znam takodje, da SAD imaju ove godine 309 miliona stanovnika, a prije 5 godina su proslavljali rodjenje 300-milionitoga stanovnika, što je godišnje pove?anje stanovništva za cca 2 miliona, a od toga su polovina novi doseljenici.
Znam da je GDP po glavi stanovnika u SAD u 2010 – $47132 (u Hrvatskoj 17600; BiH $7750; Boliviji $4450; Libiji $14880 itd, možete pro?itati u Wikipediji) i da se malo ko iseljava iz SAD, uglavnom se doseljava.
Znam da za vrijeme ove izmišljene krize u SAD nezaposleni primaju “unemployment” od $1500 do $2000 mjesecno, pa zato ne može biti da “na ameri?kim cestama prosvjeduju gladni Amerikanci”.
Slažem se sa pozicijom Matije Nikekena: “Amerika je najve?a svjetska sila i toj joj daje za pravo da se ponaša onako kako se ponaša. Ali treba biti realan. Da se može birati neka zemlja da preuzme poziciju Amerike koga izabrati?” i “Danas je moderno mrziti Ameriku i mrze je oni i što trebaju i što ne trebaju”.
Mozda i Vi, Vedrana, imate neki tajni razlog da mrzite Ameriku, da li radi trenda i mode ili ste indoktrinirani još od starih vremena?

34
Krsto Djukic
Saturday, 2. April 2011 u 21:21

Izvod iz novina:
Vedrana Rudan je poznata po izrazito osebujnom javnom nastupu i jedan je od rijetkih javnih osoba koja se o pojavama i javnim osobama u društvu usudila govoriti bez dlake na jeziku ?esto puta ne važu?i koju ?e rije? upotrijebiti u kojoj prilici.
?ast razgovora s Vesnom Rudan imao je i tadašnji parlamentarac Darko Milinovi? kojeg je 2006. godine jednom prilikom upitala zašto je izme?u ginekologije i HDZ-a, odabrao HDZ, a nakon toga ga je upitala je li to zato što je oboje “vezano uz pizdarije?”
Na promociji svoje knjige “Kad je žena kurva, a muškaraca peder”, rekla je da je: “žena kurva i kada rodi i kada ne rodi, kad se smije i kad se ne smije, kad pla?e i kad jeca, kad je živa je kurva, kad umre onda je mrtva kurva. Ukratko, sve smo mi kurvetine”.
sada mi je jasniji i njezin prilog: Smrt se …..
U nje izgleda nema nista sveto, ni majka, ni kcerka, ni … , jer sve su kurve.
Pa zasto bi bila Amerika izuzetak?

35
Ogi
Tuesday, 5. April 2011 u 15:43

Gospodine Krsto,
uopšte nemam namjeru da sporim detalje koje ste naveli u komentaru 33 samo mi je nekako bilo “malo ?udno” kako uz ostale VISOKO razvijene zemlje (Hrvatska, BiH, Bolivija, Libija) koje ste nabrojali kao komparaciju SAD-eu ne uvrstiste još jednu od MO?NIH ekonomija kao BANGLADEŠ na primjer, ali eto…

Možda ?ete neke odgovore na svoja pitanja na?i ako pogledate filmove australijskog novinara Johna Pilgrena ” The invisible goverment” i najnoviji “The war you dont see”…

Mnogo pozdrava

36
Krsto Djuki?
Tuesday, 5. April 2011 u 19:26

Ogi, ako Vam to nešto zna?i:

Iz Wikipedie: Bangladesh:

GDP (PPP) 2010 estimate
– Total $257.545 billion[3]
– Per capita $1,566[3]
GDP (nominal) 2010 estimate
– Total $105.402 billion[3]
– Per capita $641

Pozdrav
Krsto

37
Jasna
Wednesday, 6. April 2011 u 01:04

Gospodine Djuki?,
Vaši finacijski dokazi o blagostanju u Americi su vrlo upitni.

Vi kažete: ŽZnam da za vrijeme ove izmišljene krize u SAD nezaposleni primaju “unemployment” od $1500 do $2000 mjese?no, pa zato ne može biti da “na ameri?kim cestama prosvjeduju gladni AmerikanciŽ.

Unemployment preveden u eure iznosi: 1054 do 1406 eura!! Nisam shvatila jel to bruto ili neto? ?ak i da je neto, ve?ina zapadnih Evropljana bi se sa takvim primanjima u najkra?em roku našla na ulici, ako su prije toga godinama radili (ne govorimo o notornim socijalnim slu?ajevima, zar ne?). Jer troškovi hipoteke, režija i samo hrane uveliko premašuju tu cifru.
Zar je Amerika tako jeftina? U poredjenju sa zapadnom Evropom.

Pozdrav, Jasna

38
Miralem
Wednesday, 6. April 2011 u 16:21

Vlado, Boga ti, ko je ova Jasna, jako samouvjerena ženska, svima popuje…Vidi se da živi u Holandiji i da je izbjeglica. Kako se preziva, šta je po zanimanju, koliko je stara, je li zgodna, ima li muža?

Bilo bi mnogo zanimljivije ?itati Blog kad bi se znalo ko je ko, koliko je star i kako izgleda a i malo drugih pikantnijih detalja….

Unparijed hvala na odgovoru,

39
Kemo
Wednesday, 6. April 2011 u 17:58

Ma, polako, Miraleme, a što se Ti ne predstavi :)?
A evo, ?itaju?i njene komentare (jest, imaš pravo, ima ih podosta!), mogao bih si predstaviti da Jasna nije “plavuša”! Za komentare je to dovoljno!

40
saško
Wednesday, 6. April 2011 u 18:58

0. Pozdrav za Jasnu!
1. Eto ja poslao nešto što bi moglo upasti izmedju komentara #35 i #36. Nema. Pa bih se, zahvalio na neobjavljivanju. Jer koga može da zanima šta kažu, uz dokaze, Amerikanci npr. na – “CBS 60 minutes” – The next housing shock; kako to rade velike banke, kako ima ljudi na ulici, kako može da se bude i “ robo-signer” /dobro pla?eno ali mora da se potpiše najmanje 350 puta na sat gdje ti pokažu i ime koje ti kažu, npr. Linda Green/… Stvarno, kad sad razmislim koga to može zanimati? Nikoga. Dolazi iz “ SAD -GDP po glavi stanovnika u 2010 – $47132”. E , a da “vijest” dolazi iz “ Hrvatske $ 17600; BiH $7750; Bolivije $4450; Libije $14880” ili Bangladesha to je ve? nešto…
2. Krsto Djuki? ?e vjerovatno pomo?i Jasni u dilemama – pitanjima u kom. #37, a ja ponešto o “unemployment”- u. Ostaneš bez posla. Niko te ne pita koliko ti treba da preživiš i da se ne na?es na ulici. Apliciraš. Radio si zadnju godinu, zaradio preko $ 3384, ti i firma izdvajali za “unemployment”,…i sli?no. Dobiješ odgovor da si “ financially eligible for benefits” i ostale papire. Evo i ra?una / $ su dati približno/ da primaš $2000 mjese?no bruto, a Federel Income tax za ovo je 10%: zadnja ?etiri tromjese?ja zaradio si $41000; najpovoljnije ti je tromjese?je sa $13000: max. možeš dobiti $13700; sedmi?no možeš dobiti $520; a dobijati možeš 26 sedmica. Poslije – nema više. Sada si potpuno slobodan ?ovjek. Kao što si uostalom i bio prije 26 sedmica kada si ostao bez posla. Zar ne?

41
Jasna
Thursday, 7. April 2011 u 02:19

Cijenjeni Miraleme, ovdje se diskutuje, a ne pita za licne karakteristike i privatni zivot. Argumentovana diskusija se ne tumaci kao popovanje. Bilo bi mi draze da ste dali nove argumente, umjesto pitanja, koja nemaju veze sa temom.
Ipak, srdacan pozdrav od mene.

42
ANTE GRANI?
Sunday, 6. May 2012 u 18:33

Nemam komentara . Na komentare .

Za svoje tvrdnje ja mogu navesti autenti?ne izvore .
I to Libijske .

To nije dijeljenje komplimenata GADAFIJU , jer ti
podaci ne demantuju ono zašto ga optužuju .
To su , naprosto , podaci koje je on , ili ostvario – ili
proklamovao . Nisam išao da provjeravam , mada sam
imao vrlo dobru adresu da to provjerim 100 posto .

Pro?itajte njegov govor radnicima 1982. i vidite šta je
sve zamislio ….I je li , i koliko , to ostvario !
A i on je sasvim obi?an – Beduin , zar ne ?

Broj pismenih na po?etku i na kraju karijere su
autenti?ni . Da ?ak ništa nije uradio osim toga ,
zaslužuje da mu se to uzme kao olakšavaju?a okolnost !
Za sve zašto ga optužuju . Ja nisam sudija u tome .
Niti imam kakvog interesa , a ni potrebe da ga hvalim ,
a ni da ga kudim !
Njegov narod ga je osudio – ko sam ja da se u to miješam !

Oni koji se služe argumentima kao što su : Ja sam živio
u Libiji , ja sam živio u Americi…to su ljudi koji sve
živote posmatraju sa svoga prozora , i to je O.K.
Kakvi ljudi – takvi i argumenti .

Ja živim u Parizu 46 godina .
Pravio sam jednu anketu sa ljudima iz bivše nam
domovine koji su , po prilici , u Parizu koliko i ja .

Ukratko : 74 posto od njih nije znalo da sastavi deset
re?enica o Parizu . Niko od njih 33 nije bio u pozorištu ,
niko nije znao da sastavi dvije re?enice o LUJU XIV !
Niko nije znao da kaže – ko je gradio VERSAJ !
Niko nije znao zašto se Paris zove – PARIS !…Niko !

Niko nije mogao da napiše na svom jeziku šta stvarno
zna?i – EGALITE-FRATERNITE-LIBERTE (pišem kako se
izgovara ) , niko nije bio na vrhu TRIUMFALNE KAPIJE ,
niti je znao – šta simbolizira vje?na vatra pored nje !…

Ovo , naravno , ne zna?i da su i oni koji su bili u
Libiji neznalice , ali – argumentacija : BIO SAM JA PET
GODINA U LIBIJI – nije argumenat , niti bilo što zna?i .

Mnogi naši ljudi su išli u zemlje koje , ve? unaprijed , mrze .
Ako smo tamo išli zbog hljeba nasušnog , red je re?i – bar
HVALA !…Bez obzira šta su nam dali , jer oni to nama nisu
dužni . Mnogi naši ljudi se , i ina?e ponašaju :
KAO DA SU – I BOG I LJUDI NJIHOVI DUŽNICI !…

Znate , i u Parizu živi DESET HILJADA LJUDI NA ULICI !
A podijeli se sto milona obroka godišnje siromasima !

Ali , po tome ne možemo da napadamo francusku vlast !
Ni predsjednika Republike …Život je mnogo kompliciraniji
od zaklju?aka : Bio sam ja u Libiji toliko i toliko …!
A ?itaoci teba da razmisle – zašto !

43
ANTE GRANIC
Sunday, 6. May 2012 u 20:10

EVO – SADA JE DVADESET SATI I DVIJE MINUTE .
PREDSJEDNIK FRANCUSKE JE
F R A N S O A HOLLAND !
NASTUPZ – NOVO DOBA !

PREDSJEDNIK FRANCUSKE SARKOZI UCINIO JE
SVE STO JE MOGAO I ZNAO U TESKIM TRENUCMA
ZA FRANCUSKU !…OSTAT CE U USPOMENAMA
LJUDI KAO HRABAR COVJEK , SNALAZLJIV , SRCAN
I DOBAR PREDSJEDNIK .
ALI – TO NIJE BILO DOVOLJNO !

FRANCUZI SU IZABRALI COVJEKA KOJI CE , ZASIGURNO ,
BITI BOLJI – IAKO PROTIV SEBE IMA OGROMNE PROBLEME !

FRANCUSKA JE U MNOGOME BILA AVANGARDA SVIJETU !
MISLIM DA CE , SA HOLLANDOM , OTICI DALJE OD
SARKOZIJA , I UCINITI SVE DA DIVLJI KAPITALIZZAM –
U P I T O M I !..

Ante GRANIC
PARIS

44
Mili Pavlovic
Monday, 7. May 2012 u 21:46

Pokušavam napisati najkra?i komentar, pa se dosjetih;
KOMENTATOR-KAKO TO HADŽIJSKI ZVU?I!

45
jan beran
Monday, 7. May 2012 u 23:12

Homo homini… commentator est…

UpiĆĄite komentar

VaĆĄ komentar